Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Základy speciální pedagogiky (KPP / KUZSP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / KUZSP - Základy speciální pedagogiky, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

 Předmět speciální pedagogiky. Cílové skupiny speciální pedagogiky. Vyjasnění základní terminologie a jejího vývoje defekt, handicap, disability, at risk, defektivita, socializacea její proces. Společenskokulturní systém a člověk s postižením. Speciální pedagogika v soustavě hlavních a vedlejších vědních disciplín. Postavení vlastní interpretace speciálně-pedagogického jevu a procesu. Klasifikace podoborů speciální pedagogiky podle druhu postižení. Osobnosti české, resp. čsl. speciální pedagogika. Metody a cíle speciální pedagogiky. Základy etiologie defektu ? faktory času při vzniku defektu, faktor patologického vývoje. Speciálně-pedagogická diagnostika. Specifika speciálně-pedagogické diagnostiky, metodologie diagnostiky: rozhovor, anamnéza, dotazník, experiment, analýza produktů, historicko-srovnávací metoda. Speciální pedagogika osob mentálně postižených ? klasifikace a etiologie mentálního postižení. Hranice integrace, socializace mentálně postiženého. Speciální pedagogika tělesně postižených a zdravotně oslabených. Klasifikace a etiologie tělesného postižení, uvedení do problematiky zdravotně oslabených, zásady péčea přístupu ke zdravotně postiženému v oblasti výchovy a vzdělávání. Speciální pedagogika zrakově postižených. Klasifikace zrakových vad, etiologie postižení, kompenzace zrakového postižení. Slepý v současné české společnosti. Speciální pedagogika sluchově postižených. Klasifikace a etiologie sluchových vad. Člověk se smyslovým postižením a integrace jeho osobnosti do české společnosti. Speciální pedagogika osob s deficitem v chování. A-, di-, antisociální chování, závislosti. Prevence, represe. Systém ústavního zařízení. Speciální pedagogika osob s kombinovaným postižením. Specifika diagnostiky kombinovaných postižení. Rehabilitace,kompenzace a reedukace.

Získané způsobilosti

Prioritou je orientace v systému komprehenzivní a integrativní speciální pedagogiky jako nutného předpokladu k porozumění sociálních, politických, hospodářských a kulturních konsekvencí fenoménu člověk s postižením v intaktní společnosti. U absolventa kurzu jde o vypracování schopnosti samostatného uvažování a převedení teorie v praxi ? diagnostika, výchovně-vzdělávací působení.

Požadavky

Zápočet:- vypracování seminární práce na dané téma.

Garant

Mgr. Carmen Simonová

Vyučující

Mgr. Carmen Simonová