Předmět Sociální a pedagogická komunikace (KPP / P2PKO)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / P2PKO - Sociální a pedagogická komunikace, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Disciplína je pojata jako metodologicko dovednostní předmět. V teoreticko metodologické přípravě studenti získávají hlubší poznatky o mezilidském sdělování, způsobech ovlivnění vztahů mezi komunikanty a významu komunikačních výzkumů pro běžnou edukační praxi. Na tuto část přípravy navazují bezprostřední aplikace, které mají povahu sociálně osobnostního i dovednostního nácviku. Obsahově můžeme hovořit o nástavbovém kurzu, který rozvíjí základní poznatky o komunikacia výchovně vzdělávacích aplikacích.Akcent směřuje k reflektovanému a později modifikovanému profesnímu jednání, přičemž metodologicky se výuka orientuje především k modelovému jednání v cílených mikrovýstupech, které se reflektují a sebereflektují za využití technických prostředků výuky a výzkumu.
Získané způsobilosti
* poznat momentální socio-komunikativní charakteristiky studujících,* cíleně rozvíjet a zdokonalovat jejich výrazové prostředky - ohledem na studentskou identitu,* přinášet teoretická minima o sociální a pedagogické komunikaci,* nacházet funkční vztahy mezi komunikační teorií a dovednostní praxí.* budovat základy hodnocení a sebereflexe vnějšího chování,* využívat technických prostředků jako zdroje zpětné vazby k optimalizaci výrazu osobního projevu
Literatura
Svatoš, Tomáš. Kapitoly ze sociální a pedagogické komunikace. 2. upr. vyd. Hradec Králové, 2006. ISBN 80-7041-176-7.Svatoš, Tomáš. Kapitoly ze sociální a pedagogické komunikace. Vyd. 3. upr. Hradec Králové, 2002. ISBN 80-7041-604-1.Mareš, Jiří. Komunikace ve škole. 1. vyd. Brno, 1995. ISBN 80-210-1070-3.Šeďová, Klára. Komunikace ve školní třídě. Vyd. 1. Praha, 2012. ISBN 978-80-262-0085-7.Gavora, Peter. Komunikácia a interakcia učitel - študenti na vysokej škole. 1. vyd. Trnava, 1999. ISBN 80-88774-50-0 .Svatoš, Tomáš. Malá didaktika v teorii a praxi pro seminární výuku obecné didaktiky. Vyd. 1. Hradec Králové, 2006. ISBN 80-7041-715-3.Průcha, Jan. Moderní pedagogika. 2., přeprac. a aktualiz. vyd. Praha, 2002. ISBN 80-7178-631-4.Mareš, Jiří. Pedagogická interakce a komunikace. Hradec Králové, 1988. Mareš, Jiří. Pedagogická psychologie. Vyd. 1. Praha, 2013. ISBN 978-80-262-0174-8.Průcha, Jan. Pedagogický výzkum. 1. vyd. Praha, 1995. ISBN 80-7184-132-3 .Průcha, Jan. Přehled pedagogiky. Vyd. 1. Praha, 2000. ISBN 80-7178-399-4.Vybíral, Zbyněk. Psychologie komunikace. Vyd. 1. Praha, 2005. ISBN 80-7178-998-4.Mareš, Jiří. Sociální a pedagogická komunikace ve škole. 1. vyd. Praha, 1990. ISBN 80-04-21854-7.Průcha, Jan. Srovnávací pedagogika. Vyd. 1. Praha, 2006. ISBN 80-7367-155-7 .Gavora, Peter. Učitel a žáci v komunikaci. Brno, 2005. ISBN 80-7315-104-9 .Gavora, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno, 2000. ISBN 80-85931-79-6 .Nelešovská, Alena. Vybrané kapitoly z komunikativních dovedností. 3. vyd. Olomouc, 1995. ISBN 80-7067-443-1.Gavora, Peter. Výzkumné metody v pedagogice. Brno, 1996.
Požadavky
Splnění požadavků zápočtu: mikrovýstupy za využití technických prostředků výuky a výzkumu.
Garant
doc. PhDr. Tomáš Svatoš, Ph.D.