Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Sociální a pedagogická komunikace (KPP / P2PKO)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / P2PKO - Sociální a pedagogická komunikace, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Disciplína je pojata jako metodologicko dovednostní předmět. V teoreticko metodologické přípravě studenti získávají hlubší poznatky o mezilidském sdělování, způsobech ovlivnění vztahů mezi komunikanty a významu komunikačních výzkumů pro běžnou edukační praxi. Na tuto část přípravy navazují bezprostřední aplikace, které mají povahu sociálně osobnostního i dovednostního nácviku. Obsahově můžeme hovořit o nástavbovém kurzu, který rozvíjí základní poznatky o komunikacia výchovně vzdělávacích aplikacích.Akcent směřuje k reflektovanému a později modifikovanému profesnímu jednání, přičemž metodologicky se výuka orientuje především k modelovému jednání v cílených mikrovýstupech, které se reflektují a sebereflektují za využití technických prostředků výuky a výzkumu.

Získané způsobilosti

* poznat momentální socio-komunikativní charakteristiky studujících,* cíleně rozvíjet a zdokonalovat jejich výrazové prostředky - ohledem na studentskou identitu,* přinášet teoretická minima o sociální a pedagogické komunikaci,* nacházet funkční vztahy mezi komunikační teorií a dovednostní praxí.* budovat základy hodnocení a sebereflexe vnějšího chování,* využívat technických prostředků jako zdroje zpětné vazby k optimalizaci výrazu osobního projevu

Literatura

Svatoš, Tomáš. Kapitoly ze sociální a pedagogické komunikace. 2. upr. vyd. Hradec Králové, 2006. ISBN 80-7041-176-7.Svatoš, Tomáš. Kapitoly ze sociální a pedagogické komunikace. Vyd. 3. upr. Hradec Králové, 2002. ISBN 80-7041-604-1.Mareš, Jiří. Komunikace ve škole. 1. vyd. Brno, 1995. ISBN 80-210-1070-3.Šeďová, Klára. Komunikace ve školní třídě. Vyd. 1. Praha, 2012. ISBN 978-80-262-0085-7.Gavora, Peter. Komunikácia a interakcia učitel - študenti na vysokej škole. 1. vyd. Trnava, 1999. ISBN 80-88774-50-0 .Svatoš, Tomáš. Malá didaktika v teorii a praxi pro seminární výuku obecné didaktiky. Vyd. 1. Hradec Králové, 2006. ISBN 80-7041-715-3.Průcha, Jan. Moderní pedagogika. 2., přeprac. a aktualiz. vyd. Praha, 2002. ISBN 80-7178-631-4.Mareš, Jiří. Pedagogická interakce a komunikace. Hradec Králové, 1988. Mareš, Jiří. Pedagogická psychologie. Vyd. 1. Praha, 2013. ISBN 978-80-262-0174-8.Průcha, Jan. Pedagogický výzkum. 1. vyd. Praha, 1995. ISBN 80-7184-132-3 .Průcha, Jan. Přehled pedagogiky. Vyd. 1. Praha, 2000. ISBN 80-7178-399-4.Vybíral, Zbyněk. Psychologie komunikace. Vyd. 1. Praha, 2005. ISBN 80-7178-998-4.Mareš, Jiří. Sociální a pedagogická komunikace ve škole. 1. vyd. Praha, 1990. ISBN 80-04-21854-7.Průcha, Jan. Srovnávací pedagogika. Vyd. 1. Praha, 2006. ISBN 80-7367-155-7 .Gavora, Peter. Učitel a žáci v komunikaci. Brno, 2005. ISBN 80-7315-104-9 .Gavora, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno, 2000. ISBN 80-85931-79-6 .Nelešovská, Alena. Vybrané kapitoly z komunikativních dovedností. 3. vyd. Olomouc, 1995. ISBN 80-7067-443-1.Gavora, Peter. Výzkumné metody v pedagogice. Brno, 1996.

Požadavky

Splnění požadavků zápočtu: mikrovýstupy za využití technických prostředků výuky a výzkumu.

Garant

doc. PhDr. Tomáš Svatoš, Ph.D.