Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Aktivizační metody ve výuce (KPP / PAKTM)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / PAKTM - Aktivizační metody ve výuce, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Aktivizační metody - charakteristické rysy a jejich místo v moderní škole.- Členění aktivizačních metod, jejich vztah k RVP (ŠVP.)- Ukázky různých typů aktivizačních metod a organizačních forem výuky.- Hledisko organizace a řízení výuky při navození aktivizačních metod.- Hodnocení žáků při uplatňování aktivizačních metod.- Aplikace aktivizačních metod do aprobačních předmětů.- Realizace příprav v reálné praxi nebo mikrovýstupy na seminářích.- Diskuse, zkušenosti, zážitky z výstupů, rozbor vyučovacích činností navozených aktivizačnímimetodami.- Reflexe činností na seminářích, udělení zápočtu.

Získané způsobilosti

1. Studenti budou umět rozlišovat aktivizační metody od receptivních metod.2. Budou znát význam aktivizačních metod pro rozvoj osobnosti a jejich vztah ke klíčovým kompetencím.3. Získají zkušenosti s aktivizačními metodami a budou je aplikovat do pedagogické praxe a do ŠVP.

Literatura

Kotrba, Tomáš. Aktivizační metody ve výuce. 2., přeprac. a dopl. vyd. Brno, 2011. ISBN 978-80-87474-34-1.Grecmanová, H. - Urbanovská,E. Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP. Olomouc, 2007. Kasíková, Hana. Kooperativní učení, kooperativní škola. Vyd. 2., rozš. a aktualiz. Praha, 2010. ISBN 978-80-7367-712-1.Sitná, Dagmar. Metody aktivního vyučování. Vyd. 1. Praha, 2009. ISBN 978-80-7367-246-1.Hansen Čechová, Barbara. Nápady pro rozvoj a hodnocení klíčových kompetencí žáků. Vyd. 1. Praha, 2009. ISBN 978-80-7367-388-8.Grecmanová, Helena. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Vyd. 1. Olomouc, 2000. ISBN 80-85783-28-2.Kotrba, Tomáš. Praktické využití aktivizačních metod ve výuce. Vyd. 1. Brno, 2007. ISBN 978-80-87029-12-1.Fisher, Robert. Učíme děti myslet a učit se. Praha, 1997. ISBN 80-7178-120-7.Maňák, Josef. Výukové metody. Brno, 2003. ISBN 80-7315-039-5.

Požadavky

1. Studenti prokáží znalosti z okruhů týkajících se aktivizačních metod.2. Naplánují aplikaci tří aktivizačních metod do vyučovací hodiny své aprobace.3. Realizují jednu vyučovací hodinu nebo mikrovýstup a provedou reflexi své praxe.4. Anotace tří literárních zdrojů o aktivizačních metodách.Maximální počet opravných termínů pro udělení zápočtu: 2

Garant

PhDr. Jana Doležalová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Jana Doležalová, Ph.D.