Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Vybraná témata z dějin pedagogiky (KPP / PDEPG)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / PDEPG - Vybraná témata z dějin pedagogiky, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1) Základy autoritativních a demokratických výchovných systémů. Starověké Řecko (Sparta, Athény). Názory na výchovu (Sokrates, Platon, Aristoteles, sofisté).2) Základy všeobecného vzdělání encyklopedického rázu, vzdělání odborného a humanistického. Starověký Řím. Názory na výchovu (Cicero, Quintilianus, Augustin)3) Náboženství a výchova za feudalismu. Církevní školy. Výchova a jezuitský řád (Ignác z Loyoly, jezuitské koleje) vs. Světská výchova. Rytířská výchova.4) Základy terciárního vzdělávání. Akademie a lycea v Řecku, rétorské školy v Římě, středověké univerzity (zejména v Evropě a u nás)5) 200 let českého sekundárního vzdělávání (1740 - 1940)6) 200 let českého primárního vzdělávání (1740 - 1940)7) Učitelé a jejich vzdělávání v historii české školy I.8)Učitelé a jejich vzdělávání v historii české školy II.9) Renesanční pedagogika v Evropě (Bacon, Campanella, Montaigne, More)10) Názory na výchovu. Anglie: Locke, Spencer11) Názory na výchovu. Francie: Descartes, Rousseau, Freinet.12) Názory na výchovu. Území Ruska: Tolstoj, Krupská, Makarenko.13) Názory na výchovu. Německy mluvící země: Herbart, Diesterweg, Frobel. Klafki14) Počátky a směry příbuzné hnutí za práva dítěte (Rousseau, Keyová., Neill, Illich)15) Ženy a jejich přístup ke vzdělávání. Stručný exkurz do české i zahraniční pedagogiky.

Získané způsobilosti

- studenti se orientují ve všeobecných i národních dějinách edukace, edukačních institucí i pedagogických teorií.- studenti získávají informace k hodnocení konkrétních vývojových změn, teoretických konceptů či ucelených koncepcí. - studenti srovnávají (komparují) koncepce či systémy ve 20. století u nás s vybranými koncepcemi či systémy zahraničními z dob dřívějších - předmět poukazuje na význam dějin pedagogiky pro současnost i budoucnost výchovy a vzdělávání.

Požadavky

Požadavky ke zkoušce: - seminární práce, - mikrovýstup ve výuce ústní zkouška: - pohovor na téma seminární práce + tematických okruhů

Garant

Mgr. Daniela Vrabcová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Daniela Vrabcová, Ph.D.