Předmět Obecná didaktika (KPP / PODSS)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / PODSS - Obecná didaktika, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. CO JE DIDAKTIKA ?2. SYSTÉM DIDAKTIKY PODLE MAŇÁKA3. PODSTATA VYUČOVÁNÍ: Cílové zaměření4. PODSTATA VYUČOVÁNÍ: Obsah ? učivo - kurikulum5. PODSTATA VYUČOVÁNÍ: Vyučovací metody a prostředky6. PODSTATA VYUČOVÁNÍ: Organizační formy7. PODSTATA VYUČOVÁNÍ: Hodnocení ? evaluace- reflexe8. PODSTATA VYUČOVÁNÍ: Podmínky - zásady - klíma9. PODSTATA VYUČOVÁNÍ: Pedagogická interakce a komunikace10. ČINITELÉ EDUKACE: Učitel - vychovatel11. ČINITELÉ EDUKACE: Dítě - žák ? student - vychovávaný12. UČITELSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ A JEHO VÝVOJ13: VYUČOVACÍ HODINA: Technologie výuky14. VYUČOVACÍ HODINA: Příprava na vyučování15. DIDAKTICKÉ PROCEDURY: Práce s pedagogickým textem16. DIDAKTICKÉ PROCEDURY: Aktivizující metody - kreativita17. PEDAGOGICKÉ DOVEDNOSTI UČITELE18. VZDĚLÁVACÍ KONCEPCE: Tradiční19. VZDĚLÁVACÍ KONCEPCE: Psycho-didaktické20. VZDĚLÁVACÍ KONCEPCE: Reformní zahraniční21. VZDĚLÁVACÍ KONCEPCE: reformní v ČSR22. VZDĚLÁVACÍ KONCEPCE: moderní teorie vzdělávání23. AKTUÁLNÍ ČESKÁ VZDĚLÁVACÍ TÉMATA: rámcové vzdělávací programy24. AKTUÁLNÍ ČESKÁ VZDĚLÁVACÍ TÉMATA: inovativní přístupy
Získané způsobilosti
Primárním cílem je rozvíjet profesionální pedagogické myšlení studujících učitelství, vystihnout historicko srovnávací kontext a uvažovat o bezprostředních aplikacích do školské praxe. Dílčí cíle:* rozvíjet profesní orientaci budoucích učitelů za základě komparace obecných poznatků a konkterizovaného učiva,* rozvíjet schopnost uvažovat o didaktických transformacích učební látky až na úroveň konkrétní vyučovací hodiny,* vést profesně zralé diskuse k aktuálním tématům českého školství,* informovat o současných problémech vzdělávání a jejich didakticky optimálních řešeních.* řešit v modelových situacích fragmenty didaktické činnosti (mikrovýukou) a ty refelektovat a sebereflektovat kvantitativní a kvalitativní cestou.
Požadavky
požadavky k zápočtu: a) splnění většiny mikrovýstupů a zadání,b) didakticky zaměřená hospitace,c) vyučovací mikrovýstup a jeho didaktická a komunikační reflexe,d) sdělení ?Pedagogická aktualita? a profesně osobní komentář,e) sebereflexní úvaha o předpokladech k učitelství jako sociální profesi (do studentského portfolia),f) úspěšnost v závěrečném didaktickém testu Zkouška- písemný test (6 tématický okruhů)- ústní ověření znalostí na základě vybraného okruhu
Garant
doc. PhDr. Tomáš Svatoš, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Jana Doležalová, Ph.D.doc. PhDr. Tomáš Svatoš, Ph.D.