Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogický projekt (KPP / PPPRO)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / PPPRO - Pedagogický projekt, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. CO JE DIDAKTIKA ?2. SYSTÉM DIDAKTIKY PODLE MAŇÁKA3. PODSTATA VYUČOVÁNÍ: Cílové zaměření4. PODSTATA VYUČOVÁNÍ: Obsah ? učivo - kurikulum5. PODSTATA VYUČOVÁNÍ: Vyučovací metody a prostředky6. PODSTATA VYUČOVÁNÍ: Organizační formy7. PODSTATA VYUČOVÁNÍ: Hodnocení ? evaluace- reflexe8. PODSTATA VYUČOVÁNÍ: Podmínky - zásady - klíma9. PODSTATA VYUČOVÁNÍ: Pedagogická interakce a komunikace10. ČINITELÉ EDUKACE: Učitel - vychovatel11. ČINITELÉ EDUKACE: Dítě - žák ? student - vychovávaný12. UČITELSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ A JEHO VÝVOJ13: VYUČOVACÍ HODINA: Technologie výuky14. VYUČOVACÍ HODINA: Příprava na vyučování15. DIDAKTICKÉ PROCEDURY: Práce s pedagogickým textem16. DIDAKTICKÉ PROCEDURY: Aktivizující metody - kreativita17. PEDAGOGICKÉ DOVEDNOSTI UČITELE18. VZDĚLÁVACÍ KONCEPCE: Tradiční19. VZDĚLÁVACÍ KONCEPCE: Psycho-didaktické20. VZDĚLÁVACÍ KONCEPCE: Reformní zahraniční21. VZDĚLÁVACÍ KONCEPCE: reformní v ČSR22. VZDĚLÁVACÍ KONCEPCE: moderní teorie vzdělávání23. AKTUÁLNÍ ČESKÁ VZDĚLÁVACÍ TÉMATA: rámcové vzdělávací programy24. AKTUÁLNÍ ČESKÁ VZDĚLÁVACÍ TÉMATA: inovativní přístupy

Získané způsobilosti

Primárním cílem je rozvíjet profesionální pedagogické myšlení studujících učitelství, vystihnout historicko srovnávací kontext a uvažovat o bezprostředních aplikacích do školské praxe. Dílčí cíle:* rozvíjet profesní orientaci budoucích učitelů za základě komparace obecných poznatků a konkretizovaného učiva,* rozvíjet schopnost uvažovat o didaktických transformacích učební látky až na úroveň konkrétní vyučovací hodiny,* vést profesně zralé diskuse k aktuálním tématům českého školství,* informovat o současných problémech vzdělávání a jejich didakticky optimálních řešeních.* řešit v modelových situacích fragmenty didaktické činnosti (mikrovýukou) a ty refelektovat a sebereflektovat kvantitativní a kvalitativní cestou.

Literatura

Vyskočilová, Eva. Cvičení z pedagogické praxe. Praha, 1981. PODLAHOVÁ. Ze studenta učitelem.

Požadavky

požadavky k zápočtu: a) splnění většiny mikrovýstupů a zadání,b) didakticky zaměřená hospitace,c) vyučovací mikrovýstup a jeho didaktická a komunikační reflexe,d) sdělení ?Pedagogická aktualita? a profesně osobní komentář,e) sebereflexní úvaha o předpokladech k učitelství jako sociální profesi (do studentského portfolia),f) úspěšnost v závěrečném didaktickém testu

Garant

Mgr. Irena Loudová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Irena Loudová, Ph.D.