Předmět Pedagogická praxe 2 (KPP / PPPX2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / PPPX2 - Pedagogická praxe 2, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Tematické celky:1) Teorie mikrovyučovacích technik a jejich praktická podoba.2) Klasifikace a reálná podoba pedagogických dovedností.3) Psycho-didaktické aspekty vyučovací hodiny a role jejích účastníků.4) Sebereflexivní pomůcky a metody v práci učitele.5) Pedagogická dokumentace a její tvorba.6) Práce s technikou CODE-NET
Získané způsobilosti
Způsobilosti:* obecně rozvoj kompetencí studentů k přímé pedagogické činnosti,* utváření dílčích pedagogických dovedností (příprava pomůcek do vyučování, reflektování vyučování prostřednictvím na základě hospitační činnosti a dalších forem pozorování, např. CODENET),*ověření elementárních pedagogických a komunikativní dovednosti v mikrovýstupové praxi,* vedení průběžného a systematického sebereflektování svého působení v roli učitele.
Literatura
ŠVEC. Monitorování a rozvoj pedagogických dovedností. Brno, 2000. ISBN 80-85931-87-7.JANÍK. Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. Brno, 2005. ISBN 80-210-3884-5.ČAPEK. Pedagogická praxe pro studenty. Hradec Králové, 2001. ISBN 80-7041-412-X.Bachmann, Pavel, Vítek, Arnošt. Vybrané kapitoly z managementu nejen pro speciální pedagogy. Hradec Králové, 2014. ISBN 978-80-7435-425-0.PODLAHOVÁ. Ze studenta učitelem. Olomouc. ISBN 80-244-0444-3.
Požadavky
Úkoly/aktivity: 1. HOSPITACEPopis aktivity: jedná se o tři hospitační pozorování aktivit realizovaných ve výuce podle zadání a sledovaných cílů (návaznost na Pedagogickou praxi 1, určuje vyučující předmětu Pedagogické praxe2): - hospitace ve výuce na ZS a SŠ (doporučeno podle aprobace studenta), Výstup aktivity: ze dvou vyučovacích hodin pořídit hospitační záznam s popisem časové a činnostní struktury výuky, z jedné vyučovací hodiny pořídit záznam pozorování prostřednictvím alternativní metody, např. CODENET; do záznamu připojit vždy analýzu a rozbor hospitací.Téma pozorování a zaměření dle zadání:- fáze vyučovacího procesu, - časová a obsahová struktura činností, - výukové metody a organizační formy ve výuce,- využívání aktivizačních metod a dalších didaktických prostředků,- komunikace učitele se žáky, - vedení a řízení výuky učitelem,- vztah obsahu výuky, navozených činností a využívání času k cílům výuky.2. MIKROVÝSTUPYÚkol: provést tři čtvrthodinové výstupy nebo odučit tři celé vyučovací hodiny dle dohody s učitelem.Výstup: přípravy a stručný rozbor realizovaného výstupu.3. TVORBA A POUŽITÍ DIDAKTICKÉ POMŮCKYÚkol: vytvořit didaktickou pomůcku po dohodě s učitelem a ověřit ji ve vlastní pedagogické činnosti.Výstup: reálná pomůcka či fotodokumentace.
Garant
PhDr. Jana Doležalová, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Jana Doležalová, Ph.D.