Předmět Pedagogická praxe 4 (KPP / PPPX4)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / PPPX4 - Pedagogická praxe 4, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Student:1. si osvojí orientaci v pracovně-právních vztazích a související základní pojmy;2. bude schopen se orientovat v dokumentech při nástupu do zaměstnání (třídní knihy, program Bakalář, bezpečnost práce);3. získá přehled o návazných institucích a odbornících z praxe, kteří se spolupodílejí na výchovně-vzdělávacím procesu a na fungování školy;4. osvojí si zásady spolupráce s odborníky z praxe a s institucemi(školním metodikem prevence, s rodiči žáků, vedení třídních schůzek, třídnické hodiny, pořádání společných akcí, atd.);5. osvojí si hlavní administrativní činnosti související s funkcí třídního učitele (třídní kniha, třídní výkaz, katalogový list žáka, vysvědčení, zápis údajů do programu Bakalář, problematika hodnocení a klasifikace, zpráva pro pedagogickou radu);6. osvojí si zásady diagnostické a poradenské činnosti (sociální vztahy, psychosomatické zvláštnosti, individuální vzdělávací program, vývoj profesní orientace žáka).
Získané způsobilosti
Student:1. si osvojí orientaci v pracovně-právních vztazích a související základní pojmy;2. bude schopen se orientovat v dokumentech při nástupu do zaměstnání (třídní knihy, program Bakalář, bezpečnost práce); 3. získá přehled o návazných institucích a odbornících z praxe, kteří se spolupodílejí na výchovně-vzdělávacím procesu a na fungování školy;4. osvojí si zásady spolupráce s odborníky z praxe a s institucemi(školním metodikem prevence, s rodiči žáků, vedení třídních schůzek, třídnické hodiny, pořádání společných akcí, atd.);5. osvojí si hlavní administrativní činnosti související s funkcí třídního učitele (třídní kniha, třídní výkaz, katalogový list žáka, vysvědčení, zápis údajů do programu Bakalář, problematika hodnocení a klasifikace, zpráva pro pedagogickou radu);6. osvojí si zásady diagnostické a poradenské činnosti (sociální vztahy, psychosomatické zvláštnosti, individuální vzdělávací program, vývoj profesní orientace žáka).
Literatura
BENDL. Klinická škola: místo pro výzkum a praktickou přípravu budoucích učitelů. PÍŠOVÁ, M., ČERNÁ, M. Pro mentory projektu Klinický rok. Vedení pedagogické praxe. Bachmann, Pavel, Vítek, Arnošt. Vybrané kapitoly z managementu nejen pro speciální pedagogy. Hradec Králové, 2014. ISBN 978-80-7435-425-0.PRÁŠILOVÁ. Vybrané kapitoly ze školského managementu pro učitele. Olomouc, 2003. ISBN 80-244-0676-4.Wolters Kluwer. Výchovné poradenství. Praha, 2010. ISBN 978-80-7357- 498-.
Požadavky
Zápočet bude udělen v zápočtovém týdnu po úspěšném zvládnutí písemného testu a předložení pedagogického deníku reflektujícího absolvovanou praxi dle pokynů upřesněných vyučujícím. Maximální počet pokusů pro získání zápočtu je tři.
Garant
Mgr. Kateřina Juklová, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Kateřina Juklová, Ph.D.Mgr. Klára Rybenská