Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Psychologie pedagogická (KPP / PPSP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / PPSP - Psychologie pedagogická, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Předmět pedagogické psychologie.2. Učení z pohledu několika teorií: behaviorální a sociálně-kognitivní teorie učení.3. Teorie učení se zaměřením na zpracování informací. Efektivní studijní strategie.4. Konstruktivistické teorie učení.5. Humanistické teorie učení.6. Individualita v učení. Kognitivní a učební styly.7. Motivace k učení. Vnitřní a vnější motivace. Výkonová motivace. Atribuce. Školní hodnocení.8. Psychologie rodinné výchovy.9. Vrstevnická skupina a její formativní vliv.10. Psychologické aspekty morálního vývoje a mravní výchovy11. Klima třídy a školy. Problémové chování žáků a jeho zvládání učitelem.12. Učitel a jeho profesní vývoj. Autodiagnostika, sebereflexe, seberegulace. Syndrom vyhoření.

Získané způsobilosti

Cílem předmětu je osvojení základních pojmů pedagogické psychologie, ovládnutí dovedností propojovat teoretické poznatky s praxí ve vazbě na budoucí vychovatelskou profesi.

Literatura

PETTY, G. Moderní vyučování. Praha, 2012. Mareš, Jiří. Pedagogická psychologie. Vyd. 1. Praha, 2013. ISBN 978-80-262-0174-8.Čáp, Jan. Psychologie pro učitele. Vyd. 2. Praha, 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.Fontana, David. Psychologie ve školní praxi. Praha, 1997. ISBN 80-7178-063-4.KYRIACOU, Ch. Klíčové dovednosti učitele. Praha, 2012. Bendl, Stanislav. Prevence a řešení šikany ve škole. Vyd. 1. Praha, 2003. ISBN 80-86642-08-9.Vacek, Pavel. Průhledy do psychologie morálky. 2. vyd. Hradec Králové, 2006. ISBN 80-7041-188-0 .Kyriacou, Chris. Řešení výchovných problémů ve škole. Vyd. 1. Praha, 2005. ISBN 80-7178-945-3 .Bendl, Stanislav. Školní kázeň v teorii a praxi. 1. vyd. Praha, 2011. ISBN 978-80-7387-432-2.Helus, Zdeněk. Dítě v osobnostním pojetí. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha, 2009. ISBN 978-80-7367-628-5.Nováčková, Jana. Mýty ve vzdělávání. 4. vyd. Kroměříž, 2008. ISBN 978-80-901873-9-9.Vacek, Pavel. Rozvoj morálního vědomí žáků. Vyd. 1. Praha, 2008. ISBN 978-80-7367-386-4.Cangelosi, James S. Strategie řízení třídy. Vyd. 5. Praha, 2009. ISBN 978-80-7367-650-6.

Požadavky

Požadavky k zápočtu:- splnění individuálních i skupinových úkolů (písemné zpracování)- maximální počet pokusů k získání zápočtu je tři.

Garant

Mgr. Kateřina Juklová, Ph.D.