Předmět Praktická metodologie pro učitele 1 (KPP / PRME1)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / PRME1 - Praktická metodologie pro učitele 1, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1-2. Věda a její paradigmata; věda a zdravý rozum; vědecký přístup, vědecký jazyk, kritérium zdravého; kvantitavivní versus kvalitativní výzkum.3-4. Fáze výzkumu; inspirace, dosavadní stav poznání, stanovení předmětu a cílů výzkumu, stanovení hypotéz a výzkumných otázek, volba metod a technik.5. Sampling, stanovení výzkumného vzorku, definice výzkumného souboru, pilotní výzkum předvýzkum; rozdíly mezi kvalitativním a kvantitativním přístupem.6-7. Sběr dat, jednotlivé metody sběru dat s ohledem na výzkumný přístup. Příprava dotazníku, zásady; zúčastněné pozorování, interview.8-11. Analýza dat. Staristika versus kvalitativní výzkuma)Základní statistické pojmy: průměr, směrodatná odchylka, modus, medián, statistické testování.b)Základy testování hypotéz: chí-kvadrát, t-test, analýza rozptylu, korelační koeficient,statistická významnost.12-13. Interpretace dat a závěrečná zpráva.
Získané způsobilosti
Obecným cílem studijního předmětu je vybavit studenty základními vědomostmi o metodách výzkumu a jejich využití v praxi.
Literatura
Disman, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost. 4., nezměn. vyd. Praha, 2011. ISBN 978-80-246-1966-8.Hendl, Jan. Kvalitativní výzkum. 3. vyd. Praha, 2012. ISBN 978-80-262-0219-6.Švaříček, Roman. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 1. Praha, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.Chráska, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Vyd. 1. Praha, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.Hendl, Jan. Přehled statistických metod. 4. rozš. vyd. Praha, 2012. ISBN 978-80-262-0200-4.Ferjenčík, Ján. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Vyd. 2. Praha, 2010. ISBN 978-80-7367-815-9.Skutil, M. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha, 2011. ISBN 978-807-3677-787.
Požadavky
Vypracování vlastního návrhu (designu) výzkumu, jeho prezentace na semináři a zpracování do podoby seminární práce. Student má dva pokusy na udělení zápočtu.
Garant
Mgr. Markéta Levínská, Ph.D.