Předmět Stáž 2 (KPP / PSTA2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / PSTA2 - Stáž 2, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Student se aktivně podílí na činnosti školy. Absolvuje třídnickou hodinu, poradu učitelů, informační den pro rodiče, mimoškolní aktivitu třídy. Sleduje činnost třídního učitele a jeho práci se třídním kolektivem. Zároveň je citlivý k potřebám třídy jako celku, i k jejím jednotlivcům. Své pozorování zpracovává, hodnotí a utváří své vlastní návrhy. Návrhy a pozorování prezentuje vyučujícímu, kde má prostor pro konzultaci a zpětnou vazbu.
Získané způsobilosti
Student by měl prokázat tyto získané způsobilosti:Obecně pedagogické: Zná procesy a podmínky výchovy, je schopen podporovat rozvoj individuálních kvalit žáků, respektuje znalosti o právech dítěte.Managerské: Má znalosti o podmínkách a procesech fungování školy, ovládá administrativní úkony spojené s evidencí žáků.Sociální: Zná prostředky utváření pozitivního učebního klimatu a socializace žáků, dovede se orientovat v náročných sociálních situacích ve škole, zná prostředky pedagogické komunikace.Diagnostické a intervenční: Dovede použít prostředky pedagogické diagnostiky, zná prostředky k zajištění kázně.
Literatura
? Problémy se třídou? : [tipy a náměty pro třídní učitele]. Praha : Raabe, 2012. Bláhová, R., Říčařová, A. Jak být dobrý učitel : [tipy a náměty pro třídní učitele. Praha : Raabe, 2012. Metodická podpora. MARKOVÁ. Pedagogická praxe. Praha, 2003. ISBN 80-7290-105-2.JANÍK, T., HAVEL, J. Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. Brno, 2005. ISBN 80-210-3384-5.Podlahová L. Pedagogická praxe :průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1998. Kyriacou, Ch. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál, 2005. Cangelosi, J.S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 1994. Auger, M.T. Učitel a problémový žák. Praha: Portál, 2005. URBÁNEK. Vybrané problémy učitelské profese. Aktuální analýza. Liberec, 2005. ISBN 80-7083-942-2.Bendová, Petra. Základy speciální pedagogiky nejen pro speciální pedagogy. Hradec Králové, 2015. ISBN 978-80-7435-422-9.Podlahová, L. Ze studenta učitelem. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1998.
Požadavky
Student vytvoří časosběrný snímek, na základě sledování práce třídního učitele (zapojí též kontext dané školy). Student také konzultuje s třídním učitelem jeho zkušenosti, doptává se. Zaměří se zejména na témata: komunikace s rodiči, vedení a příprava třídnických hodin, vedení a příprava informačních schůzek, komunikace s žáky, řešení problémů, práce s pravidly a sankcemi, práce s dětmi se specifickými vzdělávacími potřebami, příprava mimoškolních aktivit, omlouvání absence žáků, klima třídy a práce s ním. Časosběrný snímek bude obsahovat studentovo hodnocení těchto témat, uvedení příkladů řešení daných témat na konkrétní škole a studentovi konkrétní návrhy možných alternativ. Vytvořený záznam zkonzultuje a obhájí u vyučujícího na fakultě.
Garant
Mgr. Anežka Volková