Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Tvorba tematických projektů (KPP / PTVOP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / PTVOP - Tvorba tematických projektů, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Teoretická východiska tvorby tematických projektů? Východiska tematických projektů (individualizace ve vzdělávání, pedagogický přístup zaměřený na studenta)? Vymezení základních pojmů, souvislostí vzniku a vývoje projektové výuky ve 20. století? Soudobé trendy ve vzdělávání a integrovaný přístup k plánování a realizaci kurikula střední školy, význam tematického plánování na střední škole? Klasifikace projektů podle charakteru tématu, druhu navrhovatele a intenzity implementace projektů do výuky? Týmová spolupráce pedagogů při tvorbě tematických projektůPraktická realizace tematických projektů a její etapy? Kriteria volby tématu projektu (diagnostika vědomostí a dovedností studentů, didaktická analýza tématu - pojmové, myšlenkové mapy a práce s nimi, stanovování individuálních a skupinových cílů, formulování východisek, jádra problému)? Plánování ? přípravná fáze (vymezení základních otázek, podtémat, dílčích problémů, navržení postupu a způsobu dosažení cílů, rozdělování rolí ve skupině)? Realizace projektu (samostatná činnost dětí (individuální a skupinová), učitel v roli facilitátora, poradce, spolupracovníka)? Evaluace projektu (průběžná evaluace a její techniky (nástroje), vyhodnocování procesu ? reflektivní deníky, sebehodnocení, vyhodnocování produktu ? prezentace, finální hodnocení - individuální zpětná vazba)

Získané způsobilosti

Obecným cílem studijního předmětu je vybavit studenty základními dovednostmi pro plánování, realizaci a evaluaci tematických projektů. K dílčím cílům studijního předmětu náleží:? porozumět konceptu integrovaného přístupu ke strukturaci kurikula? projektovat interdisciplinárně pojaté vzdělávací činnosti zaměřené na komplexní rozvoj osobnosti studentů (rozvíjející jejich vědomosti, dovednosti i postoje)? aplikovat znalosti o vývojových i individuálních zvláštnostech a specifických vzdělávacích potřebách studentů při plánování dílčích výchovně vzdělávacích činností (implementovat poznatky o rozmanitých inteligencích, stylech učení?);? získat dovednosti týmové spolupráce při plánování tematického projektu;? vytvořit tematický projekt realizovatelný v praxi střední školy? osvojit si evaluační techniky k vyhodnocování účinnosti tematického projektu

Požadavky

Požadavky k zápočtu: Studenti vypracují seminární práci v podobě projektu (předpokládaný rozsah 2-4 normovaných stran A4) - diskuse nad projektem.

Garant

Mgr. Věra Krejčová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Věra Krejčová, Ph.D.