Předmět Tvorba tematických projektů (KPP / PTVOP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / PTVOP - Tvorba tematických projektů, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Teoretická východiska tvorby tematických projektů? Východiska tematických projektů (individualizace ve vzdělávání, pedagogický přístup zaměřený na studenta)? Vymezení základních pojmů, souvislostí vzniku a vývoje projektové výuky ve 20. století? Soudobé trendy ve vzdělávání a integrovaný přístup k plánování a realizaci kurikula střední školy, význam tematického plánování na střední škole? Klasifikace projektů podle charakteru tématu, druhu navrhovatele a intenzity implementace projektů do výuky? Týmová spolupráce pedagogů při tvorbě tematických projektůPraktická realizace tematických projektů a její etapy? Kriteria volby tématu projektu (diagnostika vědomostí a dovedností studentů, didaktická analýza tématu - pojmové, myšlenkové mapy a práce s nimi, stanovování individuálních a skupinových cílů, formulování východisek, jádra problému)? Plánování ? přípravná fáze (vymezení základních otázek, podtémat, dílčích problémů, navržení postupu a způsobu dosažení cílů, rozdělování rolí ve skupině)? Realizace projektu (samostatná činnost dětí (individuální a skupinová), učitel v roli facilitátora, poradce, spolupracovníka)? Evaluace projektu (průběžná evaluace a její techniky (nástroje), vyhodnocování procesu ? reflektivní deníky, sebehodnocení, vyhodnocování produktu ? prezentace, finální hodnocení - individuální zpětná vazba)
Získané způsobilosti
Obecným cílem studijního předmětu je vybavit studenty základními dovednostmi pro plánování, realizaci a evaluaci tematických projektů. K dílčím cílům studijního předmětu náleží:? porozumět konceptu integrovaného přístupu ke strukturaci kurikula? projektovat interdisciplinárně pojaté vzdělávací činnosti zaměřené na komplexní rozvoj osobnosti studentů (rozvíjející jejich vědomosti, dovednosti i postoje)? aplikovat znalosti o vývojových i individuálních zvláštnostech a specifických vzdělávacích potřebách studentů při plánování dílčích výchovně vzdělávacích činností (implementovat poznatky o rozmanitých inteligencích, stylech učení?);? získat dovednosti týmové spolupráce při plánování tematického projektu;? vytvořit tematický projekt realizovatelný v praxi střední školy? osvojit si evaluační techniky k vyhodnocování účinnosti tematického projektu
Požadavky
Požadavky k zápočtu: Studenti vypracují seminární práci v podobě projektu (předpokládaný rozsah 2-4 normovaných stran A4) - diskuse nad projektem.
Garant
Mgr. Věra Krejčová, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Věra Krejčová, Ph.D.