Předmět Didaktika RJ pro 2. stupeň ZŠ 3 (KSLA / PDIZ3)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSLA / PDIZ3 - Didaktika RJ pro 2. stupeň ZŠ 3, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Formování komunikativní kompetence ve čtení.Formování komunikativní kompetence v poslechu.Formování komunikativní kompetence v ústním projevu.Formování komunikativní kompetence v písemném projevu.Kontrola a hodnocení v procesu vyučování ruskému jazyku.Vyučovací postupy při rozvíjení dovednosti čtení.Vyučovací postupy při rozvíjení dovednosti poslechu.Vyučovací postupy při rozvíjení dovednosti ústního projevu.Vyučovací postupy při rozvíjení dovednosti písemného projevu.Způsoby kontroly a hodnocení v průběhu vyučování ruskému jazyku.
Získané způsobilosti
1. Seznámení studentů se základními poznatky didaktiky ruského jazyka a též obecné didaktiky cizích jazyků (v rámci příslušných tematických okruhů).2. Rozvíjení dovednosti studentů prakticky aplikovat získané poznatky při řešení otázek spojených s řízením procesu vyučování ruskému jazyku a jeho osvojování žáky.3. Vedení studentů k tvůrčímu přístupu při řešení lingvodidaktických otázek se zřetelem k vyučování ruštině v různých typech středních škol.
Literatura
Hendrich, Josef. Didaktika cizích jazyků. 1. vyd. Praha, 1988. Purm, R. Didaktika ruského jazyka. Hradec Králové, 1997. ISBN 80-7041-174-0.CHODĚRA, R., RIES, L. Výuka cizích jazyků na prahu nového století (I). Ostrava, 1999. ISBN 8070421576.CHODĚRA, R., RIES ,L.,VESELÝ, J. Výuka cizích jazyků na prahu nového století: vybrané kapitoly. Ostrava, 1999. ISBN 80-704-2157-6.
Požadavky
ZápočetUdělení zápočtu je podmíněnoa) aktivní účastí na seminářích,b) úspěšným plněním požadavků průběžné kontroly.Zkouška ústníPři zkoušce se prověřujea) osvojení základních lingvodidaktických poznatků se zaměřením na vyučování ruštině, a to v rámci stanovených tematických okruhů b) schopnost praktické aplikace těchto lingvodidaktických poznatků,c) připravenost k zaujímání vlastního stanoviska k lingvodidaktickým otázkám diskusního charakteru se zřetelem k procesu vyučování ruskému jazyku a jeho osvojování žá
Garant
Mgr. Miroslav Půža, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Miroslav Půža, Ph.D.