Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika RJ pro ZS1 2 (KSLA / PZDR2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSLA / PZDR2 - Didaktika RJ pro ZS1 2, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Rozvíjení dovednosti odhadu.Program přednášekRozvíjení dovednosti kompenzace jazykového deficitu.Rozvíjení dovednosti práce se slovníkem.Uplatňování principu komunikativnosti při vyučování ruštině.Vyučovací hodina ruského jazyka.Formování komunikativní kompetence ve čtení.Formování komunikativní kompetence v poslechu.Formování komunikativní kompetence v ústním projevu.Formování komunikativní kompetence v písemném projevu.Kontrola a hodnocení v procesu vyučování ruskému jazyku.Program seminářůZpůsoby nácviku odhadu při vyučování ruštině.Způsoby nácviku kompenzace jazykového deficitu při vyučování ruštině.Typy cvičení zaměřených na rozvíjení dovedností práce se slovníkem.Komunikativní zaměření vyučování ruštině.Postup "od řeči k řeči", spojení komunikativně funkčního hlediska z hlediskem systémovým.Řešení otázek spojených s přípravou a realizací příslušných typů vyučovacích hodin.Vyučovací postupy při rozvíjení dovednosti čtení.Vyučovací postupy při rozvíjení dovednosti poslechu.Vyučovací postupy při rozvíjení dovednosti ústního projevu.Vyučovací postupy při rozvíjení dovednosti písemného projevu.Způsoby kontroly a hodnocení v průběhu vyučování ruskému jazyku.

Získané způsobilosti

Cíle předmětu a charakteristika získaných dovedností1. Seznámení studentů se základními poznatky didaktiky ruského jazyka a též obecné didaktiky cizích jazyků (v rámci příslušných tematických okruhů).2. Rozvíjení dovednosti studentů prakticky aplikovat získané poznatky při řešení otázek spojených s řízením procesu vyučování ruskému jazyku a jeho osvojování žáky.3. Vedení studentů k tvůrčímu přístupu při řešení lingvodidaktických otázek se zřetelem k vyučování ruštině na 1. stupni základní školy.

Literatura

Hendrich, Josef. Didaktika cizích jazyků. 1. vyd. Praha, 1988. Purm, R. Didaktika ruského jazyka. Hradec Králové, 1997. ISBN 80-7041-174-0.CHODĚRA, R., RIES, L. Výuka cizích jazyků na prahu nového století (I). Ostrava, 1999. ISBN 8070421576.CHODĚRA, R., RIES ,L.,VESELÝ, J. Výuka cizích jazyků na prahu nového století: vybrané kapitoly. Ostrava, 1999. ISBN 80-704-2157-6.

Požadavky

O zápočet se student může pokusit dvakrát.Zkouška je ústní.Při zkoušce se prověřujea) osvojení základních lingvodidaktických poznatků se zaměřením na vyučování ruštině, a to v rámci stanovených tematických okruhů b) schopnost praktické aplikace těchto lingvodidaktických poznatků,c) připravenost k zaujímání vlastního stanoviska k lingvodidaktickým otázkám diskusního charakteru se zřetelem k procesu vyučování ruskému jazyku a jeho osvojování žáky.Okruhy otázek ke zkoušce:Učební materiály pro výuku ruského jazyka. Vyučovací postupy při nácviku segmentálních a suprasegmentálních jevů fonetického systému ruského jazyka.Formování techniky čtení a techniky psaní. Vyučovací postupy při nácviku příslušných ortografických jevů ruského jazyka.Vyučovací postupy při nácviku slovní zásoby ruského jazyka stanovené k osvojení.Vyučovací postupy při nácviku příslušných gramatických jevů ruského jazyka.Způsoby nácviku odhadu při vyučování ruštině.Způsoby nácviku kompenzace jazykového deficitu při vyučování ruštině.Typy cvičení zaměřených na rozvíjení dovedností práce se slovníkem.Komunikativní zaměření vyučování ruštině.Postup "od řeči k řeči", spojení komunikativně funkčního hlediska z hlediskem systémovým.Příprava a realizací příslušných typů vyučovacích hodin Vyučovací postupy při rozvíjení dovednosti čtení.Vyučovací postupy při rozvíjení dovednosti poslechu.Vyučovací postupy při rozvíjení dovednosti ústního projevu.Vyučovací postupy při rozvíjení dovednosti písemného projevu.Způsoby kontroly a hodnocení v průběhu vyučování ruskému jazyku.

Garant

Mgr. Miroslav Půža, Ph.D.