Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Ruský jazyk s didaktikou (KSLA / RJZS1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSLA / RJZS1 - Ruský jazyk s didaktikou, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

ZS1 - státní závěrečná zkouška z ruského jazyka1. Práce s textem- čtení a překlad- konverzace na téma textu- syntaktický rozbor věty podle předem známného schématuK textu mohou být kladeny také otázky z ostatních absolvovaných lingvistických disciplín, týkající se následujících témat:Přízvuk a redukceSystém ruských samohlásek a souhlásekPoziční a kombinatorní změny hlásek v souvislé řečiIntonační konstrukceSlovní druhyJmenné kategorie a jejich významSubstantiva, jejich třídění a skloňováníAdjektiva, jejich třídění a skloňování, tvoření jmenných tvarůStupňování adjektiv a adverbiíČíslovky, jejich třídění a skloňováníSlovesné kategorieSloveso, časování, klasifikace, systém slovesných tvarůNeohebné slovní druhy a jejich funkce ve větěMorfologická struktura slovaZpůsoby tvoření slov v ruštině, slovotvorný rozborPolysémie, synonymie, antonymie, homonymie, paronymieSložení slovní zásoby RJ z hlediska historického, archaismy, historismy, neologismy, slova přejatáSlovní zásoba z hlediska sociálního a pracovního vymezení, profesionalismy, termíny, slang, žargon, argot.Stylistická diferenciace slovní zásobyFrazeologieLexikografie, typy slovníků2. Reálie, kultura a literaturaRuská literatura počátku 19. století ? charakteristika vývoje (žánry, literární směry, literatura v reakci na společenský vývoj v Rusku. Česko-ruské literární vztahy v 19. století.)Ruský romantismus ? charakteristika, národní zvláštnosti. M.J. Lermonotov v kontextu vývoje přelomu romantismu a realismu.Přínos uměleckého odkazu A.S. Puškina pro vývoj ruské literatury.N. N. Gogol a jeho přínos pro vývoj ruského realismu, dramatu a satiry.Přínos L.N. Tolstého pro vývoj ruského a světového realismu.F.M. Dostojevskij v kontextu ruské a světové psychologické prózy.Odkaz A.P. Čechova v kontextu ruské a světové prózy (a dramatu).Vývoj realismu ve 20. století.Stříbrný věk ruské literatury.Poezie druhé poloviny 20. století.Ruský postmodernismus.Fenomén Ruského zahraničí v umění a literatuře 20. století.Přehled historie ruského výtvarného umění, nejvýznamnější autořiPřehled historie ruské hudby, nejvýznamnější autořiRuské lidové a užité uměníZákladní etapy historického vývoje ruského státu3. Didaktika1.Cíl vyučování ruskému jazyku; tzv. jazykové prostředky a komplexní řečové dovednosti, jejich vzájemný vztah.2.Zvuková podoba ruského jazyka z didaktického hlediska.3.Grafická a ortografická podoba ruského jazyka z didaktického hlediska.4. Lingvistické a psychologické základy vyučování ? osvojování slovní zásoby ruského jazyka.5.Otázky výběru lexikálního minima, řízení procesu osvojování slovní zásoby ruského jazyka.6.Lingvistické a psychologické základy vyučování ? osvojování gramatiky ruského jazyka.7.Otázky výběru gramatického minima, řízení procesu osvojování gramatiky ruského jazyka.8. Rozvíjení dovednosti odhadu, rozvíjení dovednosti kompenzace jazykového deficitu, rozvíjení dovednosti práce se slovníkem.9. Formování komunikativní kompetence ve čtení.10. Formování komunikativní kompetence v poslechu.11. Formování komunikativní kompetence v ústním projevu.12. Formování komunikativní kompetence v písemném projevu.13. Kontrola a hodnocení v procesu vyučování ruskému jazyku.14. Uplatňování principu komunikativnosti při vyučování ruštině jakožto cizímu jazyku.15. Vyučovací hodina ruského jazyka.