Předmět Marketing a propagace v neziskovém sekto (KSOCP / KMPNS)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSOCP / KMPNS - Marketing a propagace v neziskovém sekto, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Marketing v neziskové organizaci (základní pojmy, funkce marketingu, charakteristika marketingového trojúhelníku).2. Koncepce marketingového řízení (výrobní, výrobková, prodejní, marketingová, společenský marketing) a marketingové zásady (obecná charakteristika jednotlivých zásad marketingu).3. Strategické plánování a marketingový proces (např. strategické plánování, metoda BCG, SWOT analýza)4. Marketingové prostředí (mikroprostředí, makroprostředí, PESTE analýza)5. Řízení marketingových informací (např. definování informačních potřeb, marketingový výzkum)6. Marketingový mix a sociální marketing (obecná charakteristika, odlišnost marketingového mixu výrobků a služeb, segmentace, targeting a positioning)7. Produkt a jeho životní cyklus (např. etapy životního cyklu, marketing služeb, životní cyklus produktu).8. Marketingová komunikace a propagace v neziskovém sektoru (např. marketingový komunikační mix, komunikační nástroje)9. Význam reklamy, druhy reklamy, sociální reklama.10. Cenová politika a cenové strategie (např. faktory a metody tvorby ceny, cenové strategie)11. Společenská zodpovědnost a etika v marketingu
Získané způsobilosti
Cílem předmětu je seznámení se základy marketingu včetně porozumění principů marketingových aktivit vybraných neziskových organizací. Nezbytnou součástí je také pochopení základních marketingových termínů, jako jsou: marketingové strategie, marketingový mix, SWOT analýza, marketingové plánování, marketingové nástroje; seznámení se současnými moderními trendy marketingové komunikace. Studenti aplikují teoretické poznatky v praxi vybrané neziskové organizace. Cílem předmětu je obohatit kvalifikační předpoklady studentů k výkonu vedoucích a řídících funkcí v sociální oblasti.
Požadavky
1) Aktivní účast na seminářích (minimální účast na 8 seminářích) 2) Seminární práce zpracovaná ve dvojici dle výběru z těchto možností: a) Uskutečnění marketingového výzkumu s cílem navrhnout vhodný marketingový mix ke konkrétní službě vybrané neziskové organizace. b) V návaznosti na využití nástrojů strategického plánování uplatnění marketingového mixu k nabídce konkrétních služeb vybrané neziskové organizace. c) zadání naformulované ve spolupráci s konkrétní neziskovou organizací vztahující se k marketingu.3) Písemný test z teoretických poznatků prezentovaných na přednáškách (požadavek zisku minimálně 65 % bodů)Kritéria hodnocení seminární práce1) Srozumitelný popis organizace, kontextu2) Srozumitelný popis služby doložený důkazy3) Posouzení logické provázanosti jednotlivých prvků seminární práce4) Posouzení smysluplnosti naplnění marketingového mixu5) Posouzení proveditelnosti aktivit marketingového mixu (např. finanční náročnost-náklady, harmonogram/návaznost aktivit, časová náročnost)6) Posouzení způsobu evaluace aktivit marketingového mixu7) Formální stránka seminární práce (struktura, citování, formální stránka grafů, tabulek, odkazování, poznámkový aparát apod.)8) Subjektivní pohled hodnotitele na seminární práce
Garant
Ing. et Bc. Stanislav Michek, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Leoš Šebela