Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Sociální komunikace (KSOCP / KSCK2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSOCP / KSCK2 - Sociální komunikace, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

NÁPLŇ JEDNOTLIVÝCH KURIKULÁRNÍCH CELKŮ1. ÚVOD DO STUDIA DUISCIPLÍNYčlověk a jeho sociálně profesní komunikace, vztahu sociální komunikace a komunikace pedagogické, plán výuky, struktura a metody výuky, podmínky zápočtu.2. VÝRAZ OSOBNÍHO PROJEVU Iverbální, neverbální a nekomunikační okolnosti VOP, dovednostní mikrovýstupy, komunikační etudy a improvizační cvičení.3. VÝRAZ OSOBNÍHO PROJEVU IIverbální složka: jazykové prostředky a zvuková stránka, paralingvistických znaků řeč, nepsaná pravidla verbální komunikace v edukačním prostřed, komunikační taktika a strategie účastníků výchovy a vzdělávání.,4. NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACEneverbální zdroje komunikace (mimický projev, gestikulace, motorická aktivita ? hledání praktických aplikací z výukového prostředí.,5. PEDAGOGICKÝ TEXT JAKO SPECIFICKÝ KOMUNIKAČNÍ PROTŘEDEKcharakteristika pedagogických textů, jeho funkce, 3 etapy recipace, vnímání ? porozumění ? zapamatování, metakognitivní procesy, analýza konkrétní učebnice-cvičebnice?6. DIALOGICKÉ JEDNÁNÍ ? OBECNÝ POHLEDdialogická, komunikace, druhy dialogů, průběh dialogických situací, formulace a význam otázek, jejich typologie, příprava na zjišťovací dialog a jeho hodnocen.í.7. DIALOGICKÉ JEDNÁNÍ ? PEDAGOGICKÉ APLIKACEnácvik praktické dialogické komunikace a uskutečnění v reálném edukačním prostředí.,8. REFLEXE A SEBEREFLEXE ? KVALITATIVNÍ POHLEDk pojmu evaluace, metody kvalitativní metodologie, aplikace na analýzu svého dialogického jednání, reflexe minulého jednání a konstrukce budoucího komunikačního jednání.9. REFLEXE A SEBEREFLEXE ? KVANTITATIVNÍ POHLEDmetody kvantitativní metodologie, interakční analýza svého dialogu metodou FIAS, písemná vernalizace svého komunikativního jednání a prognózy..

Získané způsobilosti

viz. anotace předmětu

Požadavky

Podmínky k zápočtu:Splnění všech podstatných dovednostních aktivit.Úvaha nad monografií (článkem) o komunikaci.Příprava a realizace zjišťovacího rozhovoru z klientem-žákem v reálném výchovném prostředí.Kvantitativní analýza metodou FIAS a sebereflexní popisZaložení pojmového slovníku.Úspěšnost v didaktickém testu.

Garant

Mgr. et Mgr. Petra Kalibová

Vyučující

Mgr. et Mgr. Petra Kalibová