Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Obecná pedagogika a sociální pedagogika (KSOCP / PEPED)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSOCP / PEPED - Obecná pedagogika a sociální pedagogika, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Literatura:ALAN, Josef. Etapy života očima sociologie. Praha : Panorama, 1989. 439s.Pracovní a rodinné role a jejich kombinace v životě českých rodičů : plány versus realita. 1. vyd.Praha: Sociologický ústav AV ČR, 2006. 105 s. Sociologické studie/Sociological Studies. ISBN 80-7330-112-1BERTRAND, Yves. Soudobé teorie vzdělávání. 1. vyd. Praha: Portál, 1998. 248 s. ISBN 80-7178-216-5DAVID, Roman. Práva dítěte. 1. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 1999. 176 s. ISBN 80-7182-076-8DOLEŽALOVÁ, Jana. Vzdělávání - výuka - cíle - obsah výuky. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2004. 71 s. ISBN 80-7041-919-9DUNOVSKÝ, Jiří. Dítě a poruchy rodiny. Praha : Avicenum, 1986. 139 s. Obrazy dětství v dnešní české společnosti : studie ze sociologie dětství. Vyd. 1. Brno : Barrister & Principal, 2004. 203 s. ISBN 80-86598-80-2.ERIKSON, Erik H. Dětství a společnost. Vyd. 1. Praha : Argo, 2002. 387 s. ISBN 80-7203-380-8Dětství, rodina a stáří v dějinách Evropy. 1. vyd. Praha : Panorama, 1990. 474s. Panorama světových dějin. ISBN 80-7038-011-X.GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. 1. vyd. Brno: Paido, 2000. 207 s. ISBN 80-85931-79-6GAVORA, Peter. Výzkumné metody v pedagogice. 1. vyd. Brno: Paido, 1996. 132 s.ISBN 80-85931-15-XGRECMANOVÁ, Helena, HOLOUŠOVÁ, Drahomíra a URBANOVSKÁ, Eva. Obecná pedagogika I. 1. vyd. Olomouc: HANEX, 1998. 232 s. ISBN 80-85783-20-7GRECMANOVÁ, Helena, a kol. Obecná pedagogika II. 1. vyd. Olomouc: HANEX, 1998.192 s. ISBN 80-85783-24-XHELUS, Zdeněk. Dítě v osobnostním pojetí. Obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele a rodiče. 1. vyd. Praha: Portál, 2004. 230 s. ISBN 80-7178-888-0HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. 1. vyd. Praha: Portál, 2004. 174 s. ISBN 80-7178-927-5HRADEČNÁ, Marie a kol. Vybrané problémy sociální pedagogiky. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1998. 90 s. ISBN 80-7184-015-7JANIŠ, Kamil, KRAUS, Blahoslav, VACEK, Pavel. Kapitoly ze základů pedagogiky. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2004. 163 s. ISBN 80-7041-102-3JEDLIČKA, Richard, KOŤA, Jaroslav. Aktuální problémy výchovy: Analýza a prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1998. 169 s. ISBN 80-7184-555-8JŮVA, Vladimír st., JŮVA, Vladimír ml. Úvod do pedagogiky. Brno: Paido, 1999. 110s. ISBN 80-85931-78-8KASÍKOVÁ, Hana, VALIŠOVÁ, Alena a kol. Pedagogické otázky současnosti. 1. vyd. Praha: ISV, 1994. 130 s. ISBN 80-85866-05-6KLAPILOVÁ, Světla. Kapitoly ze sociální pedagogiky. 1. vyd. Olomouc: UP, 2000. 64 s. ISBN 80-7067-669-8KRAUS, Blahoslav. Sociální aspekty výchovy. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 1998. 166 s. ISBN 80-7041-841-9KRAUS, Blahoslav. Středoškolská mládež a její svět na přelomu století. Brno : Paido, 2006. 156 s. ISBN 80-7315-125-1KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. 1. vyd. Praha: Portál, 2008. 216 s. ISBN 978-80-7367-383-3KRAUS, Blahoslav, a kol. Jak žije středoškolská mládež na počátku XXI. století. Výzkum v Královéhradeckém kraji v letech 2000-2003. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2004, 172 s. ISBN 80-7041-738-2KRAUS, Blahoslav, POLÁČKOVÁ, Věra a kol. Člověk, prostředí, výchova. 1. vyd. Brno: Paido, 2001. 199 s. ISBN 80-7315-004-2KRAUS, Blahoslav, VACEK, Pavel. K základním otázkám pedagogiky. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 1992. 76 s. ISBN 80-7041-600-9KREJČOVÁ, Věra (ed.). Aktuální témata výchovy a vzdělávání ve škole. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2005. 93 s. ISBN 80-7041-391-3MACEK, Petr. Adolescence : psychologické a sociální charakteristiky dospívajících. 1. vyd. Praha : Portál, 1999. 207 s. ISBN 80-7178-348-X.MAŇÁK, Josef, ŠVEC, Vlastimil. Výukové metody. 1. vyd. Brno: Paido, 2003. 219 s. ISBN 80-7315-039-5MAREŠ, Jiří, KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Komunikace ve škole. 1. vyd. Brno: MU, 1995. 210 s. ISBN 80-210-1070-3MATĚJČEK, Zdeněk. Co, kdy a jak ve výchově dětí. 1. vyd. Praha: Portál, 2000. 143 s. ISBN 80-7178-085-5

Požadavky

B. Sociální pedagogika1. Sociální pedagogika jako vědní disciplína, její vymezení. Současné pojetí sociální pedagogiky u nás a v zahraničí, její obsah, postavení, vztah k jiným oborům. 2. Přehled vývoje sociálně pedagogického myšlení.3. Uplatnění sociálního pedagoga v praxi. Práce sociálního pedagoga (asistenta) v terénu. Uplatnění sociálního pedagoga v sociálních službách.4. Metody uplatňované v sociálně výchovné práci - přehled metod a jejich charakteristika. 5. Současné přístupy v pedagogice volného času a místo sociálního pedagoga v nich.6. Práce s komunitami, rizikovými a minoritními skupinami. Dobrovolnická činnost, pomáhání v ČR. 7. Vliv prostředí výchovných institucí na rozvoj osobnosti. Role výchovných institucí v oblasti sociální výchovy, sociálně výchovné prevence a terapie. 8. Dětské tábory a zotavovací akce. Legislativní a pedagogické požadavky na jejich organizátory.9. Socializační a výchovné působení rodiny. Prostředí rodiny, jeho typologie a vliv na rozvoj osobnosti. Základní funkce rodiny, mezigenerační soužití, vztahy rodičů a dětí, rodinné role a jejich proměny. 10. Charakteristika dětství a mládí jako životní etapy. Postavení současných dětí a mládeže ve společnosti. Subkultury dětí a mládeže.11. Přehled zařízení v oblasti trávení volného času všech generací, rozdíly, vývojový pohled, porovnání specifik zařízení v ČR a v zahraničí.12. Vrstevnické skupiny a jejich socializační vliv, současné dětské a mládežnické organizace a hnutí a jejich charakteristiky. 13. Hromadné sdělovací prostředky jako socializační a formativní činitel. Vývoj a funkce médií, současná společnost a média, vliv médií na utváření osobnosti a veřejného mínění. Děti, mládež a média.14. Životní styl, faktory jeho utváření. Model zdravého životního stylu. 15. Volný čas, jeho vymezení, funkce a nejvýznamnější činitelé ovlivňující způsoby trávení volného času. 16. Ohrožení rozvoje osobnosti dětí a mládeže prostředím.17. Náročné a krizové životní situace u dětí a mládeže a možnosti řešení. Činnost krizových center, linek důvěry apod.18. Právo a volný čas. Bezpečnostní zásady při volnočasových činnostech s dětmi, mládeží a dospělými. Granty v oblasti volného času, programy EU na podporu mládeže v oblasti trávení volného času.19. Dětská práva, dokumenty o lidských právech a právech dítěte. Historie problematiky práv dětí. Problémy naplňování práv dětí.20. Tvořivost, sociální tvořivost (filozofické, pedagogické, psychologické základy), metody rozvíjení a uplatňování tvořivosti. Bariéry rozvoje a uplatňování tvořivosti.