Předmět Globální výchova (KSOCP / PGLOV)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSOCP / PGLOV - Globální výchova, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Vzdělání pro rozvoj člověka s důrazem na všelidské hodnoty demokracie a humanity2. Respektování žáka jako člověka a jeho individuality, úcta k němu, vzájemné učení a ovlivňování3. Zaměření na centrální úlohu - zkušenost4. Systémové pojetí výchovy a vzdělávání5. Nová role učitele, vychovatele a vzdělávacích institucí6. Svoboda výběru - porozumění, zachování lidské kultury a je podmínkou demokracie7. Vzdělání jako účast na demokracii -život v rodině, škole, třídě i mezi přáteli - principu společného rozhodování8. Vzdělání pro globální občanství - světoobčanství - multikulturní a interkulturní orientace, poznání různých kultur , zvyků a problémů9. Vzdělání pro uvědomělou péči o zemi - kontakt s přírodou při hrách, vycházkách a výletech, při sportu, ale i prostřednictvím vědeckých přístrojů; s cílem učit se přírodu pozorovat, naslouchat jí, přemýšlet o ní10. Duchovní rozměr ve výchově a vzdělání - rozvoj pocitu sounáležitosti, lásky a porozumění pro potřeby druhých, rozvíjení empatií a soucitu
Získané způsobilosti
Východiskem globální výchovy je systémové chápání světa z hlediska přírodního, prostoru a času i z hlediska lidského. Podstatou globální výchovy je komplexní odpovědnost a směřování k trvalé udržitelnosti života na zemi s ohledem na rozvoj společnosti v souladu se životním prostředím, se zaměřením na ekologickou výchovu.Pro globální výchovu je středem pozornosti dítě, s jedinečnými fyzickými, duševními, intelektuálními a emočními schopnostmi a potřebami.
Požadavky
Aktivní účast na seminářích, vypracování a obhájení projektu na zadané téma.