Předmět Praxe v LDT (KSOCP / PPLDT)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSOCP / PPLDT - Praxe v LDT, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Student absolvuje souvislý - minimálně týdenní - pobyt s dětmi (mládeží, dospělými) v roli organizátora aktivit, vedoucího, instruktora, atp. Může se jednat o praxi v dětském letním táboře nebo např. o zimní pobyt, školu v přírodě, lyžařský kurz, atd. Poznámka: studenti mohou praxi vykonat kdykoli během studia. Praxi, která proběhla před nástupem do studia na UHK, nelze uznat.Příprava na praxi: Samostatné zajištění vlastní účasti na pobytové akci dětí (LDT, horský pobyt, lyžařský výcvik?).Realizace praxe: Individuální praxe studenta v rozsahu 40ti hodin. Aktivní participace na přípravě tábora či táborových aktivit. Seznámení se s organizací, která akci pořádá. Výběr metod, činností i aktivit, které bu-dou na táboře využity. Stanovení oblasti rozvoje.Požadavky na studenta: zpracování záznamů o průběhu akce s uvedením pří-kladů využití poznatků: pedagogiky volného času, zážitkové pedagogiky.Struktura deníku: popis zájmového sdružení či zařízení, které praxi realizova-lo. Popis metod, které byly využity při práci s dětmi. Popis vybrané vý-chovné situace, její průběh, gradaci i ukončení. Popis oblastní ve, kterých došlo k profesnímu rozvoji studenta.
Získané způsobilosti
Cílem předmětu je aplikace poznatků zážitkové pedagogiky a poznatků peda-gogiky volného času do praxe. Studenti si během praxe osvojí praktické doved-nosti spjaté s organizací volného času dětí a mládeže. Praxi student vykonává v LDT, ve školách v přírodě, na lyžařských kurzech, sportovních soustředěních.
Požadavky
Studenti vypracují a odevzdají terénní deník. Struktura deníku: popis zájmového sdružení či zařízení, které praxi realizovalo. Popis metod, které byly využity při práci s dětmi. Popis vybrané výchovné situace, její průběh, gradaci i ukončení. Popis oblastní ve, kterých došlo k profes-nímu rozvoji studenta.
Garant
Mgr. Gabriela Caltová Hepnarová
Vyučující
Mgr. Jakub Holeček