Předmět Výchovná práce s dětmi ze sociálně vylou (KSOCP / PVPSD)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSOCP / PVPSD - Výchovná práce s dětmi ze sociálně vylou, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Okruh témat zaměřujících se na cílovou skupinu a prostředí, ve kterém děti žijí:1. Minoritní skupiny a jejich ohrožení sociálním vyloučením2. Problematika socializace, sociální integrace3. Děti s rizikem rozvoje sociálně nežádoucího chování4. Skupina dětí v největším riziku ? romské dětiOkruh témat zaměřujících se na socializační a výchovná prostředí, ve kterých se dítě pohybuje:5. Výchova dětí v rodinách ohrožených sociálním vyloučením6. Socializační nároky institucí s výchovným posláním7. Vstup dítěte do výchovného procesu8. Rizika a úskalí štěpících se socializačních mechanismů, konflikt požadavků školy a rodinyOkruh témat zaměřujících se na možné způsoby a metody práce s dětmi ohroženými sociálním vyloučením:9. Individuální práce s dětmi ze sociálně vyloučených lokalit10. Možnosti socioterapie ve výchovném procesu11. Sociálně výchovné metody a jejich možnosti při resocializaci12. Podpora kulturní identity jako nástroj prevence sociálně patologických jevů13. Možné formy spolupráce s rodinou (komunitní školy, sociálně aktivizační služby, sanace rodin)
Získané způsobilosti
První okruh si klade za cíl zpřístupnit studentům poznatky, které se přímo dotýkají cílové skupiny předmětu a prostředí ve kterém děti žijí. Na úrovni poznatků se jedná především o získání přehledu v koncepcích vztahujících se k minoritám, sociálnímu vyloučení, socializačním mechanismům, ale také poznatky objasňující sociálně nežádoucí způsoby chování. Studenti si osvojí také specifické znaky jedné z největších cílových skupin v ČR ? romských dětí. Cíl první části předmětu sleduje především informační a poznatkovou linii problematiky. Druhý okruh seznamuje studenty s výchovnou a socializační realitou, ve které děti žijí. Cílem okruhu je vytvoření komplexního náhledu na situaci dítěte. Okruh se především zaměřuje na možné protichůdné požadavky, se kterými se děti setkávají a které, dle svých osobních dispozic, určitým způsobem řeší. Také druhý okruh se zaměřuje především na rozšíření poznatkové základy, která bude pro studenty v budoucnu představovat informační zdroj. Třetí okruh si klade za cíl, nejen studenty seznámit s metodami a způsoby práce, ale snaží se dosáhnout i změn v oblasti dovedností, které bude student později využívat.
Požadavky
Zpracování seminární práce reflektující situaci, kterou student v průběhu semestrální práce mapoval.
Garant
Mgr. Gabriela Caltová Hepnarová
Vyučující
Mgr. Silvie Horká