Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Výchovná práce s dětmi ze sociálně vylou (KSOCP / PVPSD)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSOCP / PVPSD - Výchovná práce s dětmi ze sociálně vylou, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Okruh témat zaměřujících se na cílovou skupinu a prostředí, ve kterém děti žijí:1. Minoritní skupiny a jejich ohrožení sociálním vyloučením2. Problematika socializace, sociální integrace3. Děti s rizikem rozvoje sociálně nežádoucího chování4. Skupina dětí v největším riziku ? romské dětiOkruh témat zaměřujících se na socializační a výchovná prostředí, ve kterých se dítě pohybuje:5. Výchova dětí v rodinách ohrožených sociálním vyloučením6. Socializační nároky institucí s výchovným posláním7. Vstup dítěte do výchovného procesu8. Rizika a úskalí štěpících se socializačních mechanismů, konflikt požadavků školy a rodinyOkruh témat zaměřujících se na možné způsoby a metody práce s dětmi ohroženými sociálním vyloučením:9. Individuální práce s dětmi ze sociálně vyloučených lokalit10. Možnosti socioterapie ve výchovném procesu11. Sociálně výchovné metody a jejich možnosti při resocializaci12. Podpora kulturní identity jako nástroj prevence sociálně patologických jevů13. Možné formy spolupráce s rodinou (komunitní školy, sociálně aktivizační služby, sanace rodin)

Získané způsobilosti

První okruh si klade za cíl zpřístupnit studentům poznatky, které se přímo dotýkají cílové skupiny předmětu a prostředí ve kterém děti žijí. Na úrovni poznatků se jedná především o získání přehledu v koncepcích vztahujících se k minoritám, sociálnímu vyloučení, socializačním mechanismům, ale také poznatky objasňující sociálně nežádoucí způsoby chování. Studenti si osvojí také specifické znaky jedné z největších cílových skupin v ČR ? romských dětí. Cíl první části předmětu sleduje především informační a poznatkovou linii problematiky. Druhý okruh seznamuje studenty s výchovnou a socializační realitou, ve které děti žijí. Cílem okruhu je vytvoření komplexního náhledu na situaci dítěte. Okruh se především zaměřuje na možné protichůdné požadavky, se kterými se děti setkávají a které, dle svých osobních dispozic, určitým způsobem řeší. Také druhý okruh se zaměřuje především na rozšíření poznatkové základy, která bude pro studenty v budoucnu představovat informační zdroj. Třetí okruh si klade za cíl, nejen studenty seznámit s metodami a způsoby práce, ale snaží se dosáhnout i změn v oblasti dovedností, které bude student později využívat.

Požadavky

Zpracování seminární práce reflektující situaci, kterou student v průběhu semestrální práce mapoval.

Garant

Mgr. Gabriela Caltová Hepnarová

Vyučující

Mgr. Silvie Horká