Předmět Výchovné poradenství 1 (KSOCP / PVYP1)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSOCP / PVYP1 - Výchovné poradenství 1, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Poradenství - pojetí poradenství v ČR a ve světě. Diference poradenství, psychoterapie a krizové intervence. Specifika práce v jednotlivých rovinách. Poradenská zařízení, institucionální spolupráce.2. Zásady poradenské práce a strategické přístupy v poradenství. Osobnost poradce. Atmosféra poradenského procesu. Struktura a fáze poradenského procesu.3. Poradenské směry a strategie.4. Individuální a skupinové poradenství. Specifika práce se skupinou a jedincem. Přednosti a limity individuálního a skupinového poradenství.5. Úloha pozorování, rozhovoru a anamnézy ve vyšetření a následné práci s dítětem a dospělým.6. Poradenství u ADHD. Možnosti poradenského vedení dětí a dospívajících s poruchou ADHD. Využití expresivních terapií u dětí s ADHD.7. Problematika kyberšikany, kyberstalkingu, kybergroomingu. Možnosti a limity poradenství.8. Psychosomatické poruchy v dětství a dospívání. Poruchy příjmu potravy, kontext s využíváním internetových sociálních sítí. Možnosti a limity poradenství, spolupráce s následnou odbornou službou.9. Krizová intervence. Specifika krizové intervence u dětí a dospívajících, krizová intervence u dospělých. Základní rámec, kompetence poradce při řešení krizových situací, spolupráce s odborníky na krizovou intervenci. Organizace specializované na krizovou intervenci a psychosociální pomoc.10. Koučování v poradenství. Vymezení koučinku, základní předpoklady koučování, proces koučování. Kompetence poradce. Koučovací otázky a naslouchání, zpětná vazba.11. Supervize v poradenství. Možnosti a využití supervize v poradenství.
Získané způsobilosti
Cílem předmětu je vytvoření přehledu o daném oboru, osvojení si základní terminologie, metod práce a praktického využití v přímé práci s dětským klientem a dospívajícím, s dospělým klientem v rámci pomáhajících profesí.
Požadavky
Předpokládá se aktivní účast na seminářích, vypracování zadaného úkolu popř. aktivní vystoupení na připravené téma, splnění ústní zkoušky.
Garant
Mgr. Gabriela Slaninová, Ph.D.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Petra Kalibová