Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Speciální pedagogika (KSOCP / SPEPB)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSOCP / SPEPB - Speciální pedagogika, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Literatura:BARTOŇOVÁ, M. (ED.) Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: MSD, spol. s r.o., 2005, 267 s., ISBN 80-86633-38-1.BARTOŇOVÁ, M., BAZALOVÁ, B., PIPEKOVÁ, J. Psychopedie. 1. vydání. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-144-7ČERNÁ, M. Kapitoly z psychopedie. UK, Praha: 1995. ISBN 80-7066-899-7.DOLEJŠÍ, M. K otázkám psychologie mentální retardace. 3. vydání Praha: Avicenum, 1983.HRUBÝ, J. Velký ilustrovaný průvodce neslyšících a nedoslýchavých po jejich vlastním osudu. 1. vyd. Praha: Septima, 1997. ISBN 80-7216-006-0.HRUBÝ, J. Velký ilustrovaný průvodce neslyšících a nedoslýchavých po jejich vlastním osudu 2. díl. 1. vyd. Praha: Septima, 1998. ISBN 80-7216-075-3.JANKOVSKÝ, J. Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením. Praha: Triton, 2001. ISBN 80-7254-192-7.JANOTOVÁ, N.; SVOBODOVÁ, K. Integrace sluchově postiženého dítěte v mateřské a základní škole. Praha: Septima, 1996. ISBN 80-85801-72-8.JESENSKÝ, J. Kontrapunkty integrace zdravotně postižených. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-030-0.JESENSKÝ, J. Andragogika a gerontagogika handicapovaných. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 80-7184-823-9.KLENKOVÁ, J. Logopedie. Praha: Grada, 2006, ISBN 80-247-1110-9KRAHULCOVÁ, B. Komunikace sluchově postižených. Praha: Karolinum, 2003. ISBN 80-246-0329-2.KREJČÍŘOVÁ, O. Problematika zaměstnávání občanů se zdravotním postižením. Praha: Rytmus, 2005. ISBN 80-903598-1-7KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-774-4.KVAPILÍK, J., ČERNÁ, M. Zdravý způsob života mentálně postižených. Praha: Avicenum, 1990. ISBN 80-201-0019-9.KYSUČAN, J. Úvod do psychopedie. Olomouc: UP, 1982.MATĚJČEK, Z. Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. Jinočany: H&H, 2001, ISBN 80-86022-92-7.MONATOVÁ, L. Pedagogika speciální. Brno: Masarykova univerzita, 1994. ISBN 80-210-1009-6.MÜLLER, O. Lehká mentální retardace v pedagogickopsychologickém kontextu. Olomouc: UP, 2002. ISBN 80-244-0207-6MÜLLER, O. Terapie ve speciální pedagogice. Teorie a metodika. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2005. ISBN 80-244-1075-3.NEUBAUER, K. Logopedie. Hradec Králové: Gaudeamus, 2001, ISBN 80-7041-098-1NOVOSAD, L. Základy speciálního poradenství. Praha: Portál, 2000, 159 s. ISBN 80-7178-197-5.NOVOSAD, L., NOVOSADOVÁ, M., Ucelená rehabilitace lidí se zdravotním, zejména somatickým postižením. Liberec: TU, 2000. ISBN 80-7083-383-1NOVOSAD, L., NOVOSADOVÁ, M., Ucelená rehabilitace lidí se zdravotním, zejména somatickým postižením. Liberec: TU, 2000. ISBN 80-7083-383-1OPATŘILOVÁ, D. Metody práce u jedinců s těžkým postižením a více vadami. Brno: MU, 2005. s. 146. 1. vyd. 500 výtisků. ISBN 80-210-3819-5OPATŘILOVÁ, D., ZÁMEČNÍKOVÁ, D. Předprofesní a profesní příprava zdravotně postižených. Brno: MU, 2005 127 s. ISBN 80-210-3718-0OPATŘILOVÁ, D., ZÁMEČNÍKOVÁ, D. Somatopedie. Texty k distančnímu studiu, Brno: Paido, 2007, 123 s. ISBN 978-80-7315-137-9.PIPEKOVÁ, J. a kol. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 1998, 234 s. ISBN 80-85931-65-6.PIPEKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, V. (ED.). Terapie ve speciálně pedagogické péči. Brno: PAIDO, 2001. ISBN 80-7315-010-7.POTMĚŠIL, M. Čtení k surdopedii. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2003. ISBN 80-244-0766-3.PRŮCHA, J.; WALTEROVÁ, E.; MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-579-2.PULDA, M. Integrovaný žák se sluchovým postižením v základní škole. 1. vyd. Brno: MU, 2000. ISBN 80-210-2481-X.RENOTIÉROVÁ, M., LUDÍKOVÁL., Speciální pedagogika. 3. vydání, Olomouc: UP, 2005. 306 s. ISBN- 80-244-1073-7SOVÁK, M., A KOLEKTIV. Defektologický slovník. 3. upravené vyd.,Jinočany: Nakladatelství H & H, 2000, 418 s., ISBN 80-86022-76-5.ŠENKÝŘOVÁ, R. Úvod do základů terminologie pro speciální pedagogy. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2002, 50 s., ISBN 80-210-2996-X.ŠVARCOVÁ, I. Mentální retardace. 1. vydání. Praha: Vydavatelství Portál, 2000. ISBN 80-7178-506-7

Požadavky

12. Terapeutické techniky využitelné ve speciálně pedagogické praxi. (S ohledem na dílčí cílové skupiny SP charakterizujte vybrané terapeutické techniky: fyzioterapeutické metody a koncepty, ergoterapie, LTV, klimatoterapie, balneoterapie, speleoterapie, psychoterapie, autogenní trénink, arteterapie v širším a v užším slova smyslu, animoterapie).13. Speciální pedagogika osob se specifickými poruchami učení a chování. (Definice SVPU a PCH, jejich etiologie a symptomatologie, klasifikace SVPU a PCH, charakteristika péče o jedince s SVPU a PCH v ČR, zásady reedukace SVPU). 14. Poradenský systém pro jedince se speciálními potřebami v ČR. (Participace institucí resortu MŠMT ČR, MPSV ČR, MZ ČR, podíl organizací pro zdravotně postižené. Konkretizace poradenských aktivit s ohledem na jednotlivé druhy postižení). 15. Moderní trendy v péči o jedince se zdravotním postižením. (Charakteristika: normalizace, humanizace, decentralizace péče o jedince se ZP, dále systému ucelené rehabilitace, integrace a inkluze osob se ZP, rozvoje ICT, standardů sociální péče, atp.).16. Komunikace osob se zdravotním postižením. (Charakteristika narušení informačního koloběhu mezi komunikátorem a komunikantem s ohledem na jednotlivé druhy zdravotního postižení; symptomatické vady řeči /charakterizovat NKS osob se zrakovým, sluchovým, s mentálním postižením a s DMO/; náhradní a podpůrné komunikační systémy /AAK/). 17. Legislativa ve speciální pedagogice. (Legislativní rámec speciálně pedagogické intervence ve smyslu Zákona o předškolním, základním, středoškolském, vyšším odborném a jiném vzdělávání č. 561/2004 vč. doplňujících vyhlášek č. 72/2005 a č. 73/2005 a Zákona o sociálních službách č. 108/2006 vše v platném znění předpisů).18. Problematika osob s kombinovaným postižením. (Klasifikace osob s kombinovaným postižením. Komplexní péče o jedince s kombinovanou vadou - tj. charakteristika systému ucelené rehabilitace osob s kombinovaným postižením s důrazem na složku léčebnou, pedagogickou, sociální a pracovní (cíle, metody, prostředky a formy; institucionální zajištění ucelené rehabilitace těchto osob; meziresortní spolupráce). 19. Organizace osob se zdravotním postižením a nonprofitní sektor v oblasti speciálně pedagogické intervence. (Mezinárodní + tuzemské organizace osob se ZP, Národní rada zdravotně postižených ČR, organizace ZP s celorepublikovou a regionální působností).20. Pracovní uplatnění osob se zdravotním postižením. (Možnosti pracovního začlenění osob se zdravotním postižením - profesní poradenství /PPP, SPC, VŠ poradny/, profesní příprava, pracovní rehabilitace, chráněné a podporované zaměstnání; význam pracovního začlenění pro jedince se zdravotním postižením).21. Andragogika a gerontagogika osob se zdravotním postižením. (Vymezení pojmů andragogika, gerontagogika; specifika andragogiky a gerontagogiky osob se zdravotním postižením; možnosti a limity andragogiky a gerontagogiky osob se zdravotním postižením).22. Prevence ve speciální pedagogice. (Možnosti a meze primární, sekundární a terciární prevence u dílčích cílových skupin SP. Meziresortní spolupráce v oblasti preventivních aktivit. Role metodika prevence v současném školském systému.)