Předmět Alternativní a augmentativní komunikace (KSPECP / CAAK2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSPECP / CAAK2 - Alternativní a augmentativní komunikace, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Metody a formy alternativní a augmentativní komunikace2. Zhodnocení výhod a nevýhod užití systémů AAK3. Symptomatické vady řeči I4. Symptomatické vady řeči II5. Tvorba portfolia pro osobu s výrazně narušenou expresivní složkou řeči6. Předmětová komunikace. Piktogramy. Systém Bliss7. Tvorba komunikační tabulky8. Makaton9. Znak do řeči10. Facilitovaná komunikace. VOKS11. Sociální čtení, globální čtení12. Systémy AAK využitelné u jedinců s duálním senzorickým postižením13. HW a SW využitelný pro aplikaci AAK do speciálně pedagogické praxe
Získané způsobilosti
Uvedení do problematiky předmětu Alternativní a augmentativní komunikace 2
Literatura
Bendová, P., Langer, J. Alternative Communication techniques. Olomouc, 2013. ISBN 978-80-244-3750-7.Bendová, Petra. Alternativní a augmentativní komunikace 1. Olomouc, 2013. ISBN 978-80-244-3703-3.Bendová, P., Růžičková, V. Alternativní a augmentativní komunikace 2. Olomouc, 2013. ISBN 978-80-244-3705-7.Bendová, Petra. Alternativní komunikační techniky. Olomouc, 2013. ISBN 978-80-244-3704-0.Bendová, Petra. Dítě s mentálním postižením ve škole. Vyd. 1. Praha, 2011. ISBN 978-80-247-3854-3.Bendová, Petra. Dítě s narušenou komunikační schopností ve škole. Vyd. 1. Praha, 2011. ISBN 978-80-247-3853-6.Klenková, Jiřina. Logopedie. Vyd. 1. Praha, 2006. ISBN 80-247-1110-9 .Opatřilová, Dagmar. Metody práce u jedinců s těžkým postižením a více vadami. 1. vyd. Brno, 2005. ISBN 80-210-3819-5 .Opatřilová, Dagmar. Možnosti speciálně pedagogické podpory u osob s hybným postižením. 1. vyd. Brno, 2008. ISBN 978-80-210-4575-0.Klenková, Jiřina. Možnosti stimulace preverbálních a verbálních schopností vývojově postižených dětí. Brno, 2000. ISBN 80-85931-91-5.Lechta, Viktor. Symptomatické poruchy řeči u dětí. Vyd. 1. Praha, 2002. ISBN 80-7178572-5.Lechta, Viktor. Terapie narušené komunikační schopnosti. Vyd. 1. Praha, 2005. ISBN 80-7178-961-5.Bendová, P., Dlouhá, J., Kaliba, M., Kalibová, P. Vybrané kapitoly z psychopedie a etopedie nejen pro speciální pedagogy. Hradec Králové, 2015. ISBN 978-80-7435-423-6.Růžičková, K., Vítová, J. Vybrané kapitoly z tyflopedie a surdopedie nejen pro speciální pedagogy. Hradec Králové. ISBN 978-80-7435-424-3.
Požadavky
Z, ZkZ - student vypracuje seminární práci na téma např.:a) Využití AAK u osob se specifickými potřebami s ohledem na druh a věk jedinců se zdravotním postižením.b) Zmapování využitelnosti AAK systémů na poli speciálně pedagogické praxe.c) Vytvoření portfolia jedince se zdravotním postižením komunikujícího s využitím AAK.d) Návrh komunikační tabulky pro jedince se specifickými potřebami.Zk - ústní zkouška v rozsahu předmětu
Garant
PhDr. Petra Bendová, Ph.D.