Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Logopedie (KSPECP / CLGSV)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSPECP / CLGSV - Logopedie, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Základní pojmy v oblasti komunikace řečí. Logopedie, základní pojmy, definice oboru.(Poruchy sdělování v koncepci M. Sováka. Narušená komunikačná schopnost v koncepci V. Lechty. Psycholingvisticky orientovaný přístup, poruchy řečové komunikace.)2. Rozdělení vývojových poruch řečové komunikace u dětí a dospívajících osob.(Problematika tohoto období, dělení na jednotlivé poruchy, jejich charakteristiky a projevy.Vývojová dysfázie jako porucha jazykového vývoje, vývojová dysartrie a ostatní motorické řečové poruchy, poruchy řeči o psycho-motorického opoždění.)3. Rozdělení získaných poruch řečové komunikace u dospělých osob.(Problematika tohoto období, dělení na jednotlivé poruchy, jejich charakteristiky a projevy.Získaná dysartrie a motorické řečové poruchy, afázie jako porucha individuálního jazykového systému, poruchy paměti a pozornosti a kognitivně-komunikační poruchy.)4. Zásady logopedické diagnostiky, typy vyšetření a jejich obsah, problematika diferenciální diagnostiky poruch u dětí a dospělých osob.(Komplexní logopedické vyšetření a jeho složky, cílené vyšetření motorických řečových schopností, jazykových schopností, doplňující orientační vyšetření.)5. Zásady terapie poruch řečové komunikace, reedukační a kompenzační postupy, cíle a možnosti. Složky individuální a skupinové terapie.(Realistické cíle terapie u poruch řečové komunikace ? odstranění poruchy, zmírnění příznaků, obnovování dezintegrovaných funkcí, zachování úrovně komunikace s okolím.)6. Vybavení logopedického pracoviště, materiální podmínky, technické pomůcky a jejich dělení, počítačové specializované programy.(Bariéry a odhlučnění pracoviště, diagnostické materiály, stimulační a derivační pomůcky, pomůcky pro rozvoj alternativní a augmentativní komunikace.)7. Organizace logopedické péče v ČR, rezort zdravotnictví, školství a sociální péče.(Pracoviště klinické logopedie, předškolní a školní zařízení s logopedickou péčí, základní a speciální školy logopedické, speciálně pedagogická centra, centra rané péče.)8. Vývoj řečových schopností a artikulace u dětí, etapy raného vývoje řeči a vývoj artikulačních schopností u dětí. Vývoj sykavek a vibrant jako klíčové oblasti rozvoje artikulačních schopností.(Dyslálie a nepřesná výslovnost. Metody a zásady stimulace řečového vývoje, rozvoj očního kontaktu, motoriky mluvidel, jazykových a artikulačních schopností.)9. Zásady přístupu k závažným vývojovým poruchám řečové komunikace u dětí.(Dysartrie, palatolalie, vývojová dysfázie, opožděný vývoj řeči při mentálním deficitu, problematika poruch plynulosti mluvy ? balbuties a tumultus sermonis. Přístup speciálního pedagoga k dětem s vývojovými poruchami řečové komunikace.)10. Zásady přístupu k dospělým osobám s poruchami řečové komunikace.(Postupy maximalizace komunikačních schopností pří kontaktu s těmito lidmi. Osoby se získanou dysartrií, afázií, syndromem demence a získanými poruchami sluchu. Zásady kontaktu s těmito dospělými a stárnoucími lidmi a porozumění jejich obtížím v komunikaci.)