Předmět Logopedická diagnostika a terapie (KSPECP / CLODT)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSPECP / CLODT - Logopedická diagnostika a terapie, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
. Zásady logopedické diagnostiky, typy vyšetření a jejich obsah, problematika diferenciální diagnostiky poruch u dětí a dospělých osob.2. Zásady terapie poruch řečové komunikace, reedukační a kompenzační postupy, cíle a možnosti. Složky individuální a skupinové terapie.3. Problematika poruch plynulosti řeči. Diagnostické a terapeutické postupy u balbuties a tumultus sermonis.4. Problematika poruch hlasu. Diagnostické a terapeutické postupy u dysfonie. Problematika osob po laryngektomii, navozování náhradních hlasových mechanismů.5. Problematika velofaryngeální insuficience. Diagnostické a terapeutické postupy u dětí s palatolálií a rinofonií.6. Vývojové poruchy rozvoje jazykových schopností u dětí. Diagnostické a terapeutické postupy u syndromu vývojové dysfázie a jiných forem opoždění vývoje jazykových schopností u dětí.7. Problematika vývojové řečové dyspraxie a spojitost s problematikou vývojových poruch čtení a psaní. Diagnostické a terapeutické postupy u specifických poruch řeči, doprovázejících dyslexii a dysgrafii.8. Neurogenní poruchy řečové komunikace v oblasti dětské populace. Problematika péče o děti s dětskou mozkovou obrnou a neurologickými syndromy, degenerativními chorobami CNS.9. Diagnostické a terapeutické postupy u vývojové dysartrie a dysfagie. Problematika poruch polykání - dysfagie u dětí jako specifická oblast logopedické péče.10. Neurogenní poruchy řečové komunikace v populaci dospělých osob. Získaná dysartrie, afázie,syndrom demence a další neurogenně podmíněné poruchy řečové komunikace.11. Problematika afaziologie. Diagnostické a terapeutické postupy u osob s afázií. Problematika kognitivně ? komunikačních poruch ? demenciálních syndromů a parciálních poruch verbální paměti. Terapeutické stimulační techniky u osob s kognitivně ? komunikačními poruchami v péči logopedie.12. Diagnostické a terapeutické postupy u získané dysartrie a dysfagie po traumatu CNS. Problematika poruch polykání - dysfagie u dospělých osob jako specifická oblast logopedické péče.13. Psychogenně podmíněné poruchy u dětí i dospělých osob. Podíl logopeda na diagnostickém zhodnocení a terapii u dětí a dospělých s psychogenními poruchami v psychiatrické a psychologické péči.
Získané způsobilosti
Uvedení do problematiky předmětu Logopedická diagnostika a terapie
Požadavky
Z, ZkZ - student vypracuje seminární práci na téma např.:a) Komplexní a diferenciální diagnostika v logopediib) Prostředky a metody individuální a skupinové logopedické péče u dětí a dospělých osob.c) Diagnostika a terapie diferenciálního diagnostického syndromu poruchy řečové komunikaceZk - ústní zkouška v rozsahu předmětu
Garant
doc. PaedDr. Karel Neubauer, Ph.D.