Předmět Logopedie (KSPECP / CLOGO)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSPECP / CLOGO - Logopedie, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Vybraná témata? Základní pojmy v oblasti řečové komunikace. Logopedie jako vědní obor, základní pojmy, definice oboru. Logopedie v koncepci M. Sováka. Narušená komunikačná schopnost v koncepci V. Lechty. Psycholingvisticky orientovaný přístup.? Rozdělení vývojových poruch řečové komunikace u dětí a dospívajících osob. Problematika tohoto období, dělení na jednotlivé poruchy, jejich charakteristiky a projevy.? Rozdělení získaných poruch řečové komunikace u dospělých osob. Problematika tohoto období, dělení na jednotlivé poruchy, jejich charakteristiky a projevy.? Zásady logopedické diagnostiky, typy vyšetření a jejich obsah, problematika diferenciální diagnostiky poruch u dětí a dospělých osob.? Zásady terapie poruch řečové komunikace, reedukační a kompenzační postupy, cíle a možnosti. Složky individuální a skupinové terapie.? Vybavení logopedického pracoviště, materiální podmínky, technické pomůcky a jejich dělení, počítačové specializované programy.Organizace logopedické péče v ČR, rezort zdravotnictví, školství a sociální péče.? Vývoj řečových schopností a artikulace u dětí, etapy raného vývoje řeči a vývoj artikulačních schopností u dětí. Dyslalie a nepřesná výslovnost. Metody a zásady stimulace řečového vývoje.? Zásady a postupy úpravy odchylných percepčně - motorických vzorů u odchylek ve vývoji artikulačních schopností u dětí předškolního a školního věku.? Zásady přístupu k závažným vývojovým poruchám řečové komunikace u dětí. Dysartrie, vývojová dysfázie, opožděný vývoj řeči při mentálním deficitu ap.? Zásady přístupu k dospělým osobám s poruchami řečové komunikace. Postupy maximalizace komunikačních schopností pří kontaktu s těmito lidmi. Osoby se získanou dysartrií, afázií a syndromem demence.
Získané způsobilosti
Vybavit studenty souhrnem teoretických i praktických poznatků z oblasti poruch řečové komunikace u dětí a dospělých osob, které povede k porozumění dané problematice a uplatňování vhodných postupů péče o osoby s poruchami řečové komunikace.
Požadavky
Aktivní účast na výuce, tematická zápočtová práceZkušební test
Garant
doc. PaedDr. Karel Neubauer, Ph.D.