Předmět Psychopedie (KSPECP / CPSSV)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSPECP / CPSSV - Psychopedie, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Charakteristika psychopedie jako dílčí speciálně pedgaogické disciplíny(pojem, předmět a cílové skupiny oboru psychopedie, vztah psychopedie k jiným vědním oborům ? dalším speciálně pedagogickým disciplínám, pedagogice, psychologii, sociologii, medicíně, filozofii)2. Terminologie v psychopedii(vymezení pojmu mentální retardace ? definice, etiologie, klasifikace; demence ? charakteristika, projevy, podpora osob trpících demencí)3. Psychické zvláštnosti osob s mentálním postižením / s jiným duševním postižením(specifika kognitivních procesů, vnímání, myšlení, paměti, pozornosti, morálně volních vlatsností, emocí, vývoje identity, sexuality)4. Raná péče jako sociální terénní služba pro rodiny dětí s opožděným psychomotorickým vývojem(charakteristika rané intervence, cíle a principy rané péče, formy jejího poskytování, standardy rané péče, diagnostika dětí speciálně pedagogická podpora dětí raného věku se zřetelem k dětem s opožděným psychomotorickým vývojem)5. Speciálně pedagogické insituce školského psychopedického typu(mateřská škola pro děti s mentálním postižením, základní škola praktická, základní škola speciální ? chrakteristika jednotlivých institucí; chrakteristika kurikulárních dokumentů, dle kterých je realizováno vzdělávání v těchto institucích; integrace osob s mentálním postižením ? výhody a nevýhody, podmínky pro optimální výchovu a vzdělávání integrovaného žáka s mentálním postižením či jinou duševní poruchou)6. Pojem, předmět a terminologie didaktiky žáků s mentálním postižením(činitelé výchovně vzdělávacího procesu, didaktické zásady, teorie vzdělání a teorie vyučování žáků s mentálním postižením ? didaktické metody)7. Speciálně pedagogická podpora žáků s poruchou autistického spektra(charakteristika a klasifikace poruch autistického spektra, autistická triáda, strukturované učení; speciálně pedagogická podpora žáků s aspergerovým syndromem; úloha SPC v oblasti poradenství a podílení se na vypracování IVVP a jejího vyhodnocování)8. Speciálně pedagogická podpora dětí s těžkou a hlubokou mentální retardací a s kombinovaným postižením(charakteristika pojmu kombinované postižení a těžké zdravotní postižení, klasifikace kombinovaných vad se zřetelem k přidruženému mentálnímu postižení, rehabilitační program, využití prvků podpůrných terapií ? předtsavení modelu "vnímání ? představy, myšlení", využití animoterapie, bazální stimulace, expresivních forem psychoterapie ? arteterapie, muzikoterapie a dal.)9. Využití alternativní a augmentativní komunikace (AAK)pro cílovou skupinu oboru psychopedie(charakteristika systémů AAK, klasifikace systémů AAK, výhody a nevýhody AAK u cílových skupin oboru psychopedie; představení vybraných systémů AAK, které se používají při práci s lidmi s mentální retardací, s autismem, s demencí a dal.)10. Profesní příprava osob s mentálním postižením(střední školy pro absolventy záklandí škly praktické a základní školy speciální, tranzitní program, kariérové poradenství, podporované zaměstnávání)