Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Psychopedie (KSPECP / CPSSV)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSPECP / CPSSV - Psychopedie, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Charakteristika psychopedie jako dílčí speciálně pedgaogické disciplíny(pojem, předmět a cílové skupiny oboru psychopedie, vztah psychopedie k jiným vědním oborům ? dalším speciálně pedagogickým disciplínám, pedagogice, psychologii, sociologii, medicíně, filozofii)2. Terminologie v psychopedii(vymezení pojmu mentální retardace ? definice, etiologie, klasifikace; demence ? charakteristika, projevy, podpora osob trpících demencí)3. Psychické zvláštnosti osob s mentálním postižením / s jiným duševním postižením(specifika kognitivních procesů, vnímání, myšlení, paměti, pozornosti, morálně volních vlatsností, emocí, vývoje identity, sexuality)4. Raná péče jako sociální terénní služba pro rodiny dětí s opožděným psychomotorickým vývojem(charakteristika rané intervence, cíle a principy rané péče, formy jejího poskytování, standardy rané péče, diagnostika dětí speciálně pedagogická podpora dětí raného věku se zřetelem k dětem s opožděným psychomotorickým vývojem)5. Speciálně pedagogické insituce školského psychopedického typu(mateřská škola pro děti s mentálním postižením, základní škola praktická, základní škola speciální ? chrakteristika jednotlivých institucí; chrakteristika kurikulárních dokumentů, dle kterých je realizováno vzdělávání v těchto institucích; integrace osob s mentálním postižením ? výhody a nevýhody, podmínky pro optimální výchovu a vzdělávání integrovaného žáka s mentálním postižením či jinou duševní poruchou)6. Pojem, předmět a terminologie didaktiky žáků s mentálním postižením(činitelé výchovně vzdělávacího procesu, didaktické zásady, teorie vzdělání a teorie vyučování žáků s mentálním postižením ? didaktické metody)7. Speciálně pedagogická podpora žáků s poruchou autistického spektra(charakteristika a klasifikace poruch autistického spektra, autistická triáda, strukturované učení; speciálně pedagogická podpora žáků s aspergerovým syndromem; úloha SPC v oblasti poradenství a podílení se na vypracování IVVP a jejího vyhodnocování)8. Speciálně pedagogická podpora dětí s těžkou a hlubokou mentální retardací a s kombinovaným postižením(charakteristika pojmu kombinované postižení a těžké zdravotní postižení, klasifikace kombinovaných vad se zřetelem k přidruženému mentálnímu postižení, rehabilitační program, využití prvků podpůrných terapií ? předtsavení modelu "vnímání ? představy, myšlení", využití animoterapie, bazální stimulace, expresivních forem psychoterapie ? arteterapie, muzikoterapie a dal.)9. Využití alternativní a augmentativní komunikace (AAK)pro cílovou skupinu oboru psychopedie(charakteristika systémů AAK, klasifikace systémů AAK, výhody a nevýhody AAK u cílových skupin oboru psychopedie; představení vybraných systémů AAK, které se používají při práci s lidmi s mentální retardací, s autismem, s demencí a dal.)10. Profesní příprava osob s mentálním postižením(střední školy pro absolventy záklandí škly praktické a základní školy speciální, tranzitní program, kariérové poradenství, podporované zaměstnávání)