Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Surdopedie (KSPECP / CSUSV)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSPECP / CSUSV - Surdopedie, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Čím se zabývá pedagogika osob se sluchovým postižením (surdopedie)?(Cílové skupiny surdopedie.)2. Sluchová dráha, nejdůležitější části a jejich funkce.(Typy a příklady poruch a vad sluchu a jejich pedagogické důsledky. Pedagogické důsledky doby vzniku vady. Dědičné vady. Specifika dědičných vad u neslyšících. Neslyšící z druhé generace a jejich postavení mezi neslyšícími.)3. Metody pro zjišťování velikosti vady sluchu.(Subjektivní a objektivní metody. Tónová audiometrie.)4. Prelingválně neslyšící, nedoslýchaví a ohluchlí, jejich specifika.(Vzájemné komparativní výhody a nevýhody. ?Kulturní? definice hluchoty. N/neslyšící.)5. Co potřebují rodiny s dětmi se sluchovou vadou?(Potřeba včasného odhalení poruchy či vady sluchu. Raná péče, složení pomáhajících týmů. Výchova dítěte se sluchovou vadou v rodině.)6. Metody a systém ve vzdělávání dětí se sluchovou vadou.(Ryze orální metoda výuky sluchově postižených, vznik, výhody a nevýhody, pro koho je vhodná. Totální komunikace ve výuce sluchově postižených, vznik a důvody pro zavádění, výhody a nevýhody, pro koho je vhodná. Bilingvální metoda výuky sluchově postižených, vznik, výhody a nevýhody, pro koho je vhodná. Výchovně vzdělávací instituce pro SP, možnosti integrace.)6. Protetické a rehabilitační pomůcky pro nedoslýchavé.(Sluchadla, typy, nejdůležitější části a jejich funkce, komu pomáhají a komu ne. Princip kompenzace ztráty sluchu sluchadlem.)7. Substituční a rehabilitační pomůcky pro neslyšící.(Protetika pro neslyšící. Kochleární implantáty, princip, komu pomáhají a komu ne, co by se mělo zvažovat před implantací. Etické problémy implantací.)8. Komunikace osob se sluchovým postižením.(Odezírání, význam, možnosti a omezení, první zmínky o odezírání. Mýty a omyly okolo odezírání. Umělé posunkové systémy a znakový jazyk, porovnání.)9. Problémy dospělých osob se sluchovým postižením.(Psychické problémy a z čeho pramení. Možnosti pracovního uplatnění osob se sluchovým postižením.)10. Organizace a časopisy osob se sluchovým postižením a pro osoby se sluchovým postižením. (Rozdíly mezi těmito dvěma typy. Význam organizací pro jednotlivé kategorie osob se sluchovým postižením. Současný stav v ČR.)