Předmět Surdopedie (KSPECP / CSUSV)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSPECP / CSUSV - Surdopedie, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Čím se zabývá pedagogika osob se sluchovým postižením (surdopedie)?(Cílové skupiny surdopedie.)2. Sluchová dráha, nejdůležitější části a jejich funkce.(Typy a příklady poruch a vad sluchu a jejich pedagogické důsledky. Pedagogické důsledky doby vzniku vady. Dědičné vady. Specifika dědičných vad u neslyšících. Neslyšící z druhé generace a jejich postavení mezi neslyšícími.)3. Metody pro zjišťování velikosti vady sluchu.(Subjektivní a objektivní metody. Tónová audiometrie.)4. Prelingválně neslyšící, nedoslýchaví a ohluchlí, jejich specifika.(Vzájemné komparativní výhody a nevýhody. ?Kulturní? definice hluchoty. N/neslyšící.)5. Co potřebují rodiny s dětmi se sluchovou vadou?(Potřeba včasného odhalení poruchy či vady sluchu. Raná péče, složení pomáhajících týmů. Výchova dítěte se sluchovou vadou v rodině.)6. Metody a systém ve vzdělávání dětí se sluchovou vadou.(Ryze orální metoda výuky sluchově postižených, vznik, výhody a nevýhody, pro koho je vhodná. Totální komunikace ve výuce sluchově postižených, vznik a důvody pro zavádění, výhody a nevýhody, pro koho je vhodná. Bilingvální metoda výuky sluchově postižených, vznik, výhody a nevýhody, pro koho je vhodná. Výchovně vzdělávací instituce pro SP, možnosti integrace.)6. Protetické a rehabilitační pomůcky pro nedoslýchavé.(Sluchadla, typy, nejdůležitější části a jejich funkce, komu pomáhají a komu ne. Princip kompenzace ztráty sluchu sluchadlem.)7. Substituční a rehabilitační pomůcky pro neslyšící.(Protetika pro neslyšící. Kochleární implantáty, princip, komu pomáhají a komu ne, co by se mělo zvažovat před implantací. Etické problémy implantací.)8. Komunikace osob se sluchovým postižením.(Odezírání, význam, možnosti a omezení, první zmínky o odezírání. Mýty a omyly okolo odezírání. Umělé posunkové systémy a znakový jazyk, porovnání.)9. Problémy dospělých osob se sluchovým postižením.(Psychické problémy a z čeho pramení. Možnosti pracovního uplatnění osob se sluchovým postižením.)10. Organizace a časopisy osob se sluchovým postižením a pro osoby se sluchovým postižením. (Rozdíly mezi těmito dvěma typy. Význam organizací pro jednotlivé kategorie osob se sluchovým postižením. Současný stav v ČR.)