Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Speciální pedag. raného a předškolního v (KSPECP / KESP2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSPECP / KESP2 - Speciální pedag. raného a předškolního v, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Předškolní pedagogika a její postavení v systému pedagogických věd, vymezení základních pojmů2. Vývoj názorů na výchovu a vzdělávání dětí v období raného dětství3. Institucionální předškolní výchova4. Alternativní směry a programy v oblasti výchovy a vzdělávání dětí v období raného dětství5. Kurikulum orientované na dítě6. Individualizovaný přístup ve výchově a vzdělávání dětí v období raného dětství (dimenze osobnosti dítěte, individuální plán?)7. Pozorování jako jedna z technik umožňujících individualizaci8. Posilování sebedůvěry a zvyšování sebevědomí u dětí, řešení konfliktů mezi dětmi9. Průběžné hodnocení dětí (tvorba portfolia)10. Vytváření podnětného prostředí pro výchovu a vzdělávání dětí v období raného dětství11. Hra v životě dítěte, integrované učení hrou a činností12. Význam rodiny pro život dítěte v období raného dětství13. Spolupráce pedagogů (mateřské školy) s rodinami dětí14. Inkluze dětí s postižením do předškolních zařízení15. Exkurze do předškolních zařízení

Získané způsobilosti

Studenti: se seznámí se současnými trendy v oblasti předškolní výchovy lépe porozumí významnosti období raného dětství pro další vývoj osobnosti osvojí si základní strategie umožňující individualizovaný přístup ve výchově a vzdělávání dětí v období raného dětství (naučí se rozlišovat různé dimenze osobnosti dítěte, seznámí se s efektivními postupy individualizovaného plánování, budou umět reagovat na potřeby jednotlivých dětí ve třídě?)  lépe porozumí důležitosti spolupráce školy s rodinou získají větší pochopení pro odlišnosti mezi rodinami, budou znát více způsobů začleňování rodiny do práce školy, vytvoří konkrétní postupy začlenění a udržení spolupráce mezi rodinou a školou) si osvojí tvorbu projektů vycházejících z integrovaného učení hrou naučí se vytvářet podnětné prostředí pro výchovně vzdělávací činnost dětí v období raného dětství

Požadavky

zápočet: vedení reflektivního deníku a zpracování sumarizované reflexe vztahující se k hodnocení seminářů z předškolní pedagogiky, referát - aktivní vystoupení v semináři zkouška: součástí zkoušky je prezentace projektu založeného na aplikaci poznatků z předškolní pedagogiky, jeho obhajoba a diskuse k aktuálním otázkám předškolní výchovy

Garant

PhDr. Kamila Růžičková, Ph.D.