Předmět Kazuistický seminář v tyflopedii (KSPECP / KKSTY)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSPECP / KKSTY - Kazuistický seminář v tyflopedii, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1) Význam kazuistiky v edukační a rehabilitační praxi. Ukázky kazuistik.2) Teorie tvorby kazuistiky - teoretický základ.3) Principy, metodika a prostředky tvorby speciálně-pedagogické kazuistiky. Ukázky kazuistik.4) Principy, metodika a prostředky tvorby rehabilitační kazuistiky. Diagnostický rozhovor.5) Analýza případu dle kazuistiky ? ukázky využití pro tvorbu individuálního vzdělávacího / rehabilitačního plánu.6) Beseda s odborníkem z praxe ? využívání kazuistik v praxi.7) Výstupy studentů ? prezentace vlastních kazuistik, analýzy a výstupy pro plánování edukace / rehabilitace.8) Výstupy studentů ? prezentace vlastních kazuistik, analýzy a výstupy pro plánování edukace / rehabilitace.9) Výstupy studentů ? prezentace vlastních kazuistik, analýzy a výstupy pro plánování edukace / rehabilitace.10) Výstupy studentů ? prezentace vlastních kazuistik, analýzy a výstupy pro plánování edukace / rehabilitace.11) Beseda s osobou se zrakovým postižením ? získání kazuistických dat.12) Prezentace zpracované kazuistické studie a návrhu pro plánování edukace / rehabilitace.13) Principy a strategie práce s klientem ? práce s materiály North Star Vision Group LLC.
Získané způsobilosti
Cílem předmětu je dovednost tvorby a využití kazuistické studie. Studenti se seznámení se zásadami pro její tvorbu a významem pro tvorbu individuálních vzdělávacích a rehabilitačních plánů. Dojde ke zpracování námětů z vlastní praxe studentů a propojení poznatků teorie a praxe.
Požadavky
BAZALOVÁ, Barbora. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v zemích Evropské unie a v dalších vybraných zemích. 1. vyd. Brno : MU, 2006, 188 s. ISBN 80-210-3971-XFINKOVÁ, D., RŮŽIČKOVÁ, V., STEJSKALOVÁ, K. Edukační proces u osob se zrakovým postižením. Olomouc : UP, 2011. CD. ISBN 978-80-244-2745-4HAMADOVÁ, P., HORÁKOVÁ, R., OPATŘILOVÁ, D., PŘINOSILOVÁ, D. Pedagogicko-psychologické poradenství a intervence v raném a předškolním věku u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno : MU, 2006, 285 s. ISBN 80-210-3977-9HRADÍLKOVÁ, T. Edukační strategie raného a předškolního věku. In Edukace a rehabilitace zraku na prahu nového milénia : sborník. Hradec Králové : Gaudeamus, 2002, s. 80. ISBN 80-7041-041-8MENDELOVÁ, E. Sociálny aspekt integrovaného vzdělávania detí a mládeže so zrakovým postihnutím. Bratislava : UK, 2008, 126 s. ISBN 978-80-223-2356-6MONATOVÁ, L. Speciálně pedagogická diagnostika z hlediska vývoje dětí. Brno : Paido, 2000, 92 s. ISBN 80-85931-86-9OPATŘILOVÁ, D. Metody práce u jedinců s těžkým postižením a více vadami. Brno: MU, 2005, 146 s. ISBN 80-210-3819-5RŮŽIČKOVÁ, K. Vybrané texty ze speciální pedagogiky I. Východiska ke speciální pedagogice a rehabilitaci osob se zrakovým postižením. Hradec Králové: Gaudeamus, 2011, 87 s. ISBN 978-80-7435-099-3ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha : Portál, 2001, 203 s. ISBN 80-7178-544-X
Garant
PhDr. Kamila Růžičková, Ph.D.