Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Logopedie (KSPECP / KLOGO)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSPECP / KLOGO - Logopedie, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

. Logopedie jako vědní obor, základní pojmy, definice oboru. . Základní pojmy v oblasti řečovékomunikace. Řeč a jazyk, sluchová percepce a produkce řeči, orofaciální soustava.2. Logopedie jako více oborová hraniční oblast, zacílená na pomoc osobě s poruchou řečové komunikace. Vědní obory, které zasahují do oblasti řečové komunikace jejích poruch.3. Mezilidská komunikace jako víceúrovňový proces vnímání, tvorby a produkce forem verbální i neverbální komunikace. Poruchy komunikačního procesu v oblasti verbální komunikace, neverbální komunikace.4. Historie péče o osoby s poruchami komunikačních schopností, etapy vývoje poznání a rozvoje péče od starověku do současnosti, vývoj poznání ve světě a v ČR.5. Vývoj oboru logopedie ve světovém i domácím kontextu. Vývoj vědeckých poznatků, jejich návaznost na vývoj péče o osoby s poruchami komunikace, systémy vzdělávání logopedických pracovníků ve vyspělých státech světa.6. Anglo ?americká Speech-language therapy jako světově nejrespektovanější systém rozvoje vědeckých poznatků v oblasti péče o osoby s poruchami řeči, jazykových schopností a sluchu. Koncepce Speech-language therapy jako samostatného hraničního oboru.7. Vývoj oboru logopedie v domácích podmínkách. Česká a slovenská logopedie - vývoj vědeckých poznatků, jejich návaznost na vývoj péče o osoby s poruchami komunikace, systémy vzdělávání logopedických pracovníků v současnosti v ČR a SR.8. Zásadní koncepce, ovlivňující vývoj české logopedie.Logopedie jako výchova řeči v koncepci M. Sováka. Narušená komunikační schopnost v koncepci V. Lechty.9. Psycholingvisticky orientovaný přístup - diagnostika a terapie poruch řečové komunikace, komunikační řetězec v procesu mezilidské komunikace a vliv jednotlivých složek tohoto řetězce na vznik určitých typů poruch řečové komunikace.10. Základní rozdělení vývojových poruch řečové komunikace u dětí a dospívajících osob. Problematika tohoto období, dělení na jednotlivé poruchy, jejich charakteristiky a projevy.11. Základní rozdělení přetrvávajících a získaných poruch řečové komunikace u dospělých osob. Problematika tohoto období, dělení na jednotlivé poruchy, jejich charakteristiky a projevy.12. Zásady přístupu k závažným vývojovým poruchám řečové komunikace u dětí. Přístup k dětem s dysartrií, vývojovou dysfázií, opožděným vývojem řeči při mentálním deficitu či s poruchami fluence mluvního projevu.13. Zásady přístupu k dospělým a stárnoucím osobám s poruchami řečové komunikace. Postupy maximalizace komunikačních schopností pří kontaktu s těmito lidmi.

Získané způsobilosti

Cílem je uvedení do problematiky předmětu Logopedie

Požadavky

semestrální práce na téma:a) Historie a současnost oboru logopedie.b) Zásadní otázky rozvoje logopedické péče v české republice a v zahraničíc) Péče o osoby v poruchami řečové komunikace v dětském věku, dospělosti i stáří

Garant

doc. PaedDr. Karel Neubauer, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Petra Bendová, Ph.D.