Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Průběžná praxe 4 (KSPECP / KPXM4)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSPECP / KPXM4 - Průběžná praxe 4, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Praxe se uskutečňuje na základě dohody s příslušným zařízením v daném rozsahu (30 hod.) a dle předem stanoveného rozvrhu.V rámci praxe je pro studenta závazné splnění následujících úkolů:1) seznámit se s charakterem zařízení;2) vést denní záznamy o pozorování činností pedagogických pracovníků i klientů, režimu a organizaci práce;3) připravit a realizovat samostatné výstupy dle pokynů vedoucího praxe.Student UHK se po celou dobu pedagogické praxe účastní všech aktivit v zařízeních spolu s pověřeným pracovníkem tak, aby co nejvíce pronikl do celkového provozu daného zařízení.O provedené praxi vypracuje student deník z praxe (písemnou zprávu), dle požadavků didaktika praxe. Záznam z praxe student ukončí zhodnocením zkušeností, které při praxi získal.Po ukončení praxe vystaví vedoucí praxe studentovi hodnocení jeho praxe (na předepsaném formuláři UHK) a opatří jej svým podpisem.Studenti s prerektvizitou k SZZ z oboru logopedie realizují praxi v logopedickém zařízení.

Získané způsobilosti

Cílem průběžné praxe je seznámit studenta s jednotlivými typy výchovně vzdělávacích, rehabilitačních a sociálních zařízení pro děti, žáky, studenty, dospělé a seniory se specifickými potřebami. Zejména s jejich hlavními cíli a úkoly, personálním zabezpečením, provozními charakteristikami a strukturou organizace, dále s jejich zařazením do sociální sítě, cílovou skupinou klientů a základními pravidly jejich řízení. Během praxe student poznává roli speciálního pedagoga v organizaci, jeho hlavní činnosti, způsoby vedení dokumentace a jednání s klienty.Tyto stěžejní obecné cíle lze dále vymezit jednotlivými dílčími cíli. Jedná se zvláště o:- aplikaci znalostí a dovedností v praxi;- rozvoj komunikačních dovedností (schopnost navázat kontakt s klientem, vést rozhovor) a schopnosti vedení klienta;- sledování a zaznamenání vývoje klienta, dosažených změn;- vedení dokumentace, seznámení se s administrativními záležitostmi při řízení organizace;- individuální plánování s klientem, analýza potřeb klienta a sociálního prostředí;naučení se sebereflexi;- prohloubení znalostí o síti odborných pracovišť a jejich vzájemné spolupráci;- osvojení a dodržování etických standardů profese;- reflexi profesionálních hranic;- reflexi a hodnocení poskytovaných služeb a činností.Cílem předmětu tak je získat hlubší teoretický i praktický vhled do oboru speciální pedagogiky a rozvíjet ty dovednosti, které jsou zásadní pro budoucí samostatné vykonávání profese speciálního pedagoga. Při hodnocení je didaktikem praxe kladen důraz na naplňování vytyčených obecných a dílčích cílů praxe a na postupně se prohlubující schopnost studenta reflektovat nově

Požadavky

Student získává zápočet na základě předložení zpracovaného deníku z praxe a kladného hodnocení vedoucího praxe.Deník z praxe (písemnou zprávu) zpracovává student dle požadavků didaktika praxe. Záznam z praxe student ukončí vlastní reflexí a zhodnocením zkušeností, které při praxi získal. Po ukončení praxe vystaví vedoucí praxe studentovi hodnocení jeho praxe (na předepsaném formuláři UHK) a opatří jej svým podpisem a razítkem organizace. Vedoucí praxe se vyjadřuje celkově k působení studenta v zařízení a hodnotí samostatnou aktivitu studenta během absolvované praxe.

Garant

Mgr. Tereza Skákalová