Předmět Tyflopedie 2 (KSPECP / KTYF2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSPECP / KTYF2 - Tyflopedie 2, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1) Vztah oftalmologie a tyflopedie ? funkční dopady zrakových vad ? lékařská teminologie.2) Dopady zrakového postižení na vývoj jedince - endogenní a exogenní vlivy a činitelé.3) Diagnostické prostředky v lékařství vs. tyflopedii vs. rehabilitaci ? posouzení funkční výkonnosti.4) Tyflopsychologie ? akceptace, prevence a diagnostika patologické reakce, možnosti psychologického působení.5) Specifika tyflopedie slabozrakých ? principy, strategie, metody a techniky edukace.6) Specifika tyflopedie nevidomých.7) Specifika tyflopedie raného a předškolního věku ? práce s dítětem a rodinou.8) Specifika tyflopedie školního věku ? spolupráce s rodinou, učitelem, asistenty, školní integrace.9) Složky, formy a další prostředky rehabilitace ? léčebná, sociální, pedagogická a pracovní.10) Specifika edukace a rehabilitace dospělých osob zrakovým postižením ? sociální a pracovní integrace.11) Specifika edukace a rehabilitace osob se zrakovým postižením v období stáří.12) Specifika tyflopedie a tyflorehabilitace osob s kombinovanými vadami.13) Exkurze do speciálního edukačního nebo rehabilitačního zařízení.
Získané způsobilosti
Cílem předmětu je prohloubení znalostí o podmínkách a prostředcích edukace a rehabilitace osob se zrakovým postižením. Struktura předmětu je postavena na referenčním poli tyflopedie v kontextu celoživotního vzdělávání osob se zrakovým postižením.
Požadavky
Individuální přípravy se vztahují k aktuálním otázkám oboru tyflopedie a rehabilitace dle zadání vyučujícího. Student předkládá, prezentuje a obhajuje vlastní semestrální práce a zadané úkoly (ukázka témat):(a) výzkumy a studie v oblasti edukace dětí se zrakovým postižením;(b) výzkumy a studie v oblasti rehabilitace dospělých osob se zrakovým postižením;(c) moderní trendy snižování informačního deficitu slabozrakých / nevidomých; (d) speciální vs. integrované vzdělávání dětí se zrakovým postižením.Studenti realizují samostatné práce v rámci projektu zpřístupnění vzdělávacích materiálů (např. realizace hmatových knih a vyobrazení, hmatových plánů a map, vizualizovaného obrázku aj.).
Garant
PhDr. Kamila Růžičková, Ph.D.