Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Poradenství pro handicapované (KSPECP / MOPA)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSPECP / MOPA - Poradenství pro handicapované, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Koncepce poradenství pro jedince se ZP v České republice.2. Determinanty poradenských aktivit v jednotlivých etapách života jedinců se ZP.3. Osobnost speciálního pedagoga ? poradce.4. Speciálně pedagogická diagnostika jako integrální součást poradenského procesu.5. Speciálně pedagogické diagnostické metody v poradenském procesu pro osoby se ZP.6. Legislativní vymezení speciálně pedagogických poradenských aktivit.7. Působnost speciálního pedagoga - poradce v poradenském systému pro osoby se ZP v ČR.8. Speciálně pedagogické poradenství v raném věku dítěte se ZP.9. Speciálně pedagogické poradenství pro jedince se ZP předškolního věku10. Speciálně pedagogické poradenské aktivity pro žáky se ZP v období povinné školní docházky.11. Speciálně pedagogické poradenství v průběhu předprofesní přípravy osob se ZP.12. Speciálně pedagogické poradenství jedincům se ZP v období dospělosti.13. Speciálně pedagogické poradentví jako součást gerontagogiky osob se ZP.

Získané způsobilosti

Cílem předmětu je seznámit studenty s koncepcí speciálně pedagogických poradenských aktivit na území ČR a dále pak přiblížit organizaci, metody a formy poradenské práce.

Literatura

Matějček, Zdeněk. Dítě a rodina v psychologickém poradenství. Praha, 1992. ISBN 80-04-25236-2.Culley, Sue. Integrativní přístup v poradenství a psychoterapii. Vyd. 1. Praha, 2008. ISBN 978-80-7367-452-6.Vendel, Štefan. Kariérní poradenství. Vyd. 1. Praha, 2008. ISBN 978-80-247-1731-9.Peutelschmiedová, Alžběta. Logopedické poradenství. Vyd. 1. Praha, 2009. ISBN 978-80-247-2666-3.Tolan, Janet. Na osobu zaměřený přístup v poradenství a psychoterapii. Vyd. 1. Praha, 2006. ISBN 80-7367-146-8 .Kucharská, Anna. Obligatorní diagnózy a obligatorní diagnostika ve speciálně pedagogických centrech. Vyd. 1. Praha, 2007. ISBN 978-80-86856-42-1.poradenství. Novosad, Libor. Poradenství pro osoby se zdravotním a sociálním znevýhodněním. Vyd. 1. Praha, 2009. ISBN 978-80-7367-509-7.Michalík, Jan. Poradenství pro uživatele sociálních služeb. 2. upr. a dopl. vyd. Praha, 2007. ISBN 978-80-903640-9-7.Matějček, Zdeněk. Praxe dětského psychologického poradenství. Vyd. 2., aktualiz. a upr., V Portálu 1. Praha, 2011. ISBN 978-80-262-0000-0.Hargašová, Marta. Skupinové poradenství. Vyd. 1. Praha, 2009. ISBN 978-80-247-2642-7.Růžičková, Kamila. Vybrané kapitoly z rehabilitace osob se zdravotním postižením. Vyd. 1. Hradec Králové, 2005. ISBN 80-7041-139-2 .Bendová, Petra (ed.). Základy speciální pedagogiky nejen pro speciální pedagogy. Hradec Králové, 2015. ISBN 978-80-7435-422-9.Novosad, Libor. Základy speciálního poradenství. Vyd. 2. Praha, 2006. ISBN 80-7367-174-3 .Novosad, Libor. Základy speciálního poradenství. 1. vyd. Praha, 2000. ISBN 80-7178-197-5.

Požadavky

Prezentace semestrální práce na téma:a) Poradenský systém pro osoby se ZP v jednotlivých regionech ČR.b) Využití speciálně pedagodických diagnostických metod v poradenské intervenci.c) Historický vývoj speciálně pedagogických poradenských aktivit na území ČR. d) Aktuální problémy speciálně pedagogického poradenství.

Garant

PhDr. Petra Bendová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Petra Bendová, Ph.D.