Předmět Poradenství pro handicapované (KSPECP / MOPA)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSPECP / MOPA - Poradenství pro handicapované, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Koncepce poradenství pro jedince se ZP v České republice.2. Determinanty poradenských aktivit v jednotlivých etapách života jedinců se ZP.3. Osobnost speciálního pedagoga ? poradce.4. Speciálně pedagogická diagnostika jako integrální součást poradenského procesu.5. Speciálně pedagogické diagnostické metody v poradenském procesu pro osoby se ZP.6. Legislativní vymezení speciálně pedagogických poradenských aktivit.7. Působnost speciálního pedagoga - poradce v poradenském systému pro osoby se ZP v ČR.8. Speciálně pedagogické poradenství v raném věku dítěte se ZP.9. Speciálně pedagogické poradenství pro jedince se ZP předškolního věku10. Speciálně pedagogické poradenské aktivity pro žáky se ZP v období povinné školní docházky.11. Speciálně pedagogické poradenství v průběhu předprofesní přípravy osob se ZP.12. Speciálně pedagogické poradenství jedincům se ZP v období dospělosti.13. Speciálně pedagogické poradentví jako součást gerontagogiky osob se ZP.
Získané způsobilosti
Cílem předmětu je seznámit studenty s koncepcí speciálně pedagogických poradenských aktivit na území ČR a dále pak přiblížit organizaci, metody a formy poradenské práce.
Literatura
Matějček, Zdeněk. Dítě a rodina v psychologickém poradenství. Praha, 1992. ISBN 80-04-25236-2.Culley, Sue. Integrativní přístup v poradenství a psychoterapii. Vyd. 1. Praha, 2008. ISBN 978-80-7367-452-6.Vendel, Štefan. Kariérní poradenství. Vyd. 1. Praha, 2008. ISBN 978-80-247-1731-9.Peutelschmiedová, Alžběta. Logopedické poradenství. Vyd. 1. Praha, 2009. ISBN 978-80-247-2666-3.Tolan, Janet. Na osobu zaměřený přístup v poradenství a psychoterapii. Vyd. 1. Praha, 2006. ISBN 80-7367-146-8 .Kucharská, Anna. Obligatorní diagnózy a obligatorní diagnostika ve speciálně pedagogických centrech. Vyd. 1. Praha, 2007. ISBN 978-80-86856-42-1.poradenství. Novosad, Libor. Poradenství pro osoby se zdravotním a sociálním znevýhodněním. Vyd. 1. Praha, 2009. ISBN 978-80-7367-509-7.Michalík, Jan. Poradenství pro uživatele sociálních služeb. 2. upr. a dopl. vyd. Praha, 2007. ISBN 978-80-903640-9-7.Matějček, Zdeněk. Praxe dětského psychologického poradenství. Vyd. 2., aktualiz. a upr., V Portálu 1. Praha, 2011. ISBN 978-80-262-0000-0.Hargašová, Marta. Skupinové poradenství. Vyd. 1. Praha, 2009. ISBN 978-80-247-2642-7.Růžičková, Kamila. Vybrané kapitoly z rehabilitace osob se zdravotním postižením. Vyd. 1. Hradec Králové, 2005. ISBN 80-7041-139-2 .Bendová, Petra (ed.). Základy speciální pedagogiky nejen pro speciální pedagogy. Hradec Králové, 2015. ISBN 978-80-7435-422-9.Novosad, Libor. Základy speciálního poradenství. Vyd. 2. Praha, 2006. ISBN 80-7367-174-3 .Novosad, Libor. Základy speciálního poradenství. 1. vyd. Praha, 2000. ISBN 80-7178-197-5.
Požadavky
Prezentace semestrální práce na téma:a) Poradenský systém pro osoby se ZP v jednotlivých regionech ČR.b) Využití speciálně pedagodických diagnostických metod v poradenské intervenci.c) Historický vývoj speciálně pedagogických poradenských aktivit na území ČR. d) Aktuální problémy speciálně pedagogického poradenství.
Garant
PhDr. Petra Bendová, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Petra Bendová, Ph.D.