Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Tyflopedická edukace a rehabilitace (KSPECP / OHSA)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSPECP / OHSA - Tyflopedická edukace a rehabilitace, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Pojem speciální edukace osob se zrakovým postižením (OZP),základní terminologické otázky tyflopedie, historické a filozofické otázky výchovy OZP.2. Typologie cílových skupin, klasifikace, stupeň ZP a jeho vliv na vývoj osobnosti.3. Specifika kvality života osob se zrakovým postižením,specifické potřeby OZP, prostředky jejich uspokojování.4. Psychologické problémy, akceptace zrakového postižení.5. Speciálně pedagogické procesy u dětí s vrozenou zrakovou vadou, pojem zraková stimulace6. Specifické procesy v edukaci dětí školního věku, speciální a integrativní forma vzdělávání, role osobního a pedagogického asistenta, pojem informační deficit7. Postavení reedukace zraku v edukaci a rehabilitaci OZP, pojem vizualizace.8. Postavení kompenzace zraku v edukaci a rehabilitaci OZP, pojmy haptizace, hapestetika, tyflografika.9. Význam, systém a prostředky ucelené rehabilitace OZP, klasifikace rehabilitačních programů.10. Prostředky technické podpory OZP, rehabilitační pomůcky, systémy, pojem tyflopedický inženýring11. Institucionalizace ? státní a nestátní sektor edukačních a rehabilitačních služeb a podpory pro OZP.12. Osobní asistence a průvodcovské služby OZP

Získané způsobilosti

Cílem předmětu je nastínit specifické podmínky tyflopedického a tyflorehabilitačního působení na osoby se zrakovým postižením. V rámci studia dojde k propojení a prohloubení informací získaných v obecnějších pedagogických a psychologických disciplínách. Předmět je postaven na paradigmatu celoživotního vzdělávání. Přednášková témata vycházejí z historického kontextu a současných paradigmat vědního oboru tyflologie a systémově kopírují nejzávažnější problémy současného pojetí tyflopedické i tyflorehabilitační problematiky.

Požadavky

Zápočet je udělen na základě konspektů odborné literatury a seminární prezentace na zadané téma.Zkouška je udělena na základě úspěšně vypracovaného písemného testu ústního prověření znalostí probírané problematiky.

Garant

PhDr. Kamila Růžičková, Ph.D.