Předmět Psychopedie II. (KSPECP / PEPVP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSPECP / PEPVP - Psychopedie II., Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
PSYCHOPEDIE II1. Speciálně pedagogické instituce školského psychopedického typu ? současný výchovně vzdělávací systém, vyhláška 127/ 97 Sb., návrhy v novém školském zákonu o vzdělávání.2. Speciálně pedagogické centrum pro mentálně retardované v systému pedagogicko ?psychologického poradenství3. Pojem, předmět a terminologie didaktiky cílové skupiny psychopedie ? činitelé výchovného procesu, didaktické zásady a metody, modernizace výchovného procesu.4. Charakteristika přípravné třídy - výchovně vzdělávací program pro děti ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí.5. Charakteristika zvláštní školy a výchovně vzdělávací program, alternativní program zvláštní školy pro žáky rómského etnika6. Charakteristika pomocné školy a výchovně vzdělávací program pomocné školy7. Charakteristika přípravného stupně pomocné školy a výchovně vzdělávací program přípravného stupně pomocné školy8. Mimoškolní výchovně vzdělávací činnost na školách pro cílovou skupinu psychopedie9. Výtvarná, hudební a tělesná výchova, pracovní vyučování na školách pro žáky s mentální retardací, řečová výchova, rodinná a sexuální výchova10. Charakteristika rehabilitačních tříd a rehabilitačního programu pomocné školy11. Alternativní a augmentativní komunikace, využití rehabilitačních technologií v psychopedii12. Terapeutické metody uplatňované ve speciální pedagogice - psychopedii13. Profesní příprava jedinců cílové skupiny psychopedie
Získané způsobilosti
Seznámit studenty s výchovně vzdělávací soustavou cílové skupiny psyhopedie, s metodickými a didaktickými zásadami uplatňovaných ve školských institucích psychopedického typu. Rozvíjet schopnosti aplikovat teoretické poznatky do praktické pedagogické činnosti, a to na základě analýzy vzdělávacích programů jednotlivých školských institucí, včetně volnočasových aktivit a psychopedických technologií.
Požadavky
Dvousemestrový předmět Podmínky zápočtů - 75 % účast na přednáškách a seminářích, pokud bude nižší, student musí předložit 2 zápočtové seminární práce. Úspěšné vykonání testů.Zpracování zápočtové práce v rozsahu 5 stran musí obsahovat uvedení předmětu, přednášejícího, ročník, skupinu, semestr, název tématu a osnovu. Práce bude velmi úzce zaměřena na daný problém s teoretickou částí (s literárními odkazy a uvedením dalších získaných pramenů) a vlastní vklad, přínos studenta. Závěr bude obsahovat literaturu dle citační normy. Práce budou presentovány na seminářích a vlastní přínos bude hodnocen klasifikací, která bude součástí zkoušky v letním semestru. Bude hodnocena také aktivita při seminářích.Do závěrečné klasifikace zkoušky v letním semestru bude zahrnuta klasifikace zápočtových seminárních prací, klasifikace z písemných testů a ústního prověření znalostí.
Garant
PhDr. Jana Dlouhá, Ph.D.