Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Logopedická intervence u získaných poruc (KSPECP / PLIPK)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSPECP / PLIPK - Logopedická intervence u získaných poruc, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1) Logopedická intervence v oblasti získaných poruch z hlediska etiologického přístupu, složky komplexní logopedické intervence. Stárnoucí osoby a senioři v oblasti získaných poruch řečové komunikace.2) Etiologicky zaměřená a diferenciální logopedická diagnostika. Realizace víceoborové diferenciální diagnostiky u dospělých a stárnoucích osob se získanými poruchami komunikace.3) Současné směry logopedické terapie, terapie zaměřená na bázi poruchy, poradenský přístup, psychoterapeutický přístup.4. Přetrvávající odchylky artikulace a přetrvávající či akcelerované poruchy plynulosti mluvy u dospělých osob. Současný přístup k diagnostice v logopedické praxi, užívané terapeutické metody.5) Specifické metody logopedické intervence u chronicky přetrvávajících poruch plynulosti mluvy dospělých osob.6) Získaná dysartrie u dospělých osob a diferenciální syndrom získané v praxi v řeči. Současný přístup k diagnostice v logopedické praxi, užívané terapeutické metody.7) Získaná dysfagie, poruchy polykání na neurogenní bázi, organické příčiny dysfagie. Role logopeda v diagnostice a terapii, spolupráce s mezioborovým týmem.8) Poruchy hlasu na funkcionální a organické bázi. Role logopeda v intervenci u hlasových poruch a tracheostomie.9) Afázie. Získaná porucha individuálního jazykového systému člověka. Současný přístup k diagnostice v logopedické praxi, užívané terapeutické metody.10) Kognitivně-komunikační poruchy na bázi traumatu nervové soustavy, úrazy mozku, organický psychosyndrom. Současný přístup k diagnostice v logopedické praxi, užívané terapeutické metody.11) Kognitivně-komunikační poruchy u syndromu demence. Současný přístup k diagnostice v logopedické praxi, užívané terapeutické metody.12) Kognitivně-komunikační poruchy na psychogenní bázi. Řečová komunikace u osob s psychiatrickým onemocněním, role logopeda v oblasti psychogenním poruch.13) Získané sluchové vady u dospělých a stárnoucích osob a logopedické intervence. Role logopede u osob s kochleárním implantátem a u osob, užívajících sluchadla.

Získané způsobilosti

Cílem předmětu je prezentovat současné poznatky v oblasti získaných poruch komunikace u dospělých a stárnoucích osob a stávající respektované přístupy k logopedické diagnostice a terapii v této oblasti.

Požadavky

a) seminární zadání formou obhajoby diagnostického a terapeutického portfolia studenta na základě podkladů a prezentace diagnostických a terapeutických pomůcek; (b) písemný test, složení ústní zkoušky v rozsahu přednášek a seminářů.Seminární práce se vztahují k prakticky užitým materiálům v procesu diagnostiky a terapie. Student předkládá, prezentuje a obhajuje seminární práci s tématy (příklad):a) screeningové vyšetření s užitím Token testu u dospělých osob s poruchou komunikace;b) stimulační postupy v skupinové terapii u osob se syndromem demence;c) užití škály ŠZVPRK v diferenciální diagnostice osob s neurologickými syndromy.

Garant

doc. PaedDr. Karel Neubauer, Ph.D.

Vyučující

doc. PaedDr. Karel Neubauer, Ph.D.