Předmět Logopedická intervence u vývojových poru (KSPECP / PLIVP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSPECP / PLIVP - Logopedická intervence u vývojových poru, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1) Logopedická intervence v oblasti vývojových poruch z hlediska etiologického přístupu, složky komplexní logopedické intervence.2) Vývojově zaměřená a diferenciální logopedická diagnostika. Realizace všeoborové diferenciální diagnostiky u dětís vývojovými poruchami komunikace.3) Současné směry logopedické terapie, terapie zaměřená na bázi poruchy, poradenský přístup.4) Vývojové poruchy artikulace. Současný přístup k diagnostice v logopedické praxi, užívané terapeutické metody.5) Syndrom vývojové dyspraxie v řeči. Současný přístup k diagnostice v logopedické praxi, užívané terapeutické metody.6) Opožděný vývoj řečových schopností a syndrom vývojové dysfázie. Současný přístup k diagnostice v logopedické praxi, užívané terapeutické metody.7) Poruchy plynulosti a tempa mluvy, balbuties a tumultus sermonis. Současný přístup k diagnostice v logopedické praxi, užívané terapeutické metody.8) Poruchy orofaciální soustavy na organické bázi. Palatolálie, rinolálie. Současný přístup k diagnostice v logopedické praxi, užívané terapeutické metody.9) Poruchy hlasu na funkcionální a organické bázi. Role logopeda v intervenci u hlasových poruch s důrazem na problematiku dětské hyperkinetické dysfonie.10) Vývojová dysartrie a dysfagie. Centrální poruchy hybnosti orofaciální soustavy. Současný přístup k diagnostice v logopedické praxi, užívané terapeutické metody.11) Kognitivně-komunikační poruchy u dětí na psychogenní bázi. Mutismus. Role logopeda v intervenci u dětí s pervazivními vývojovými poruchami.12) Kognitivně-komunikační poruchy u dětí na organické bázi. Traumata CNS. Mentální deficit. Současný přístup k diagnostice v logopedické praxi, užívané terapeutické metody.13) Sluchové vady u dětí a logopedické intervence. Role logopeda u dětí s kochleárním implantátem a u dětí s nedoslýchavostí.
Získané způsobilosti
Cílem předmětu je prezentovat současné poznatky v oblasti vývojových poruch komunikace a stávající respektované přístupy k logopedické diagnostice a terapii v této oblasti. Jeho součástí je seznámení se s konkrétními diagnostickými a terapeutickými postupy u diferenciálních syndromů poruch komunikace, které na základě seminárních zadání a výstupů budou zařazeny do diagnostického a terapeutického portfolia studentů.
Požadavky
(a) seminární zadání formou obhajoby diagnostického a terapeutického portfolia studenta na základě podkladů a prezentace diagnostických a terapeutických pomůcek; (b) písemný test, složení ústní zkoušky v rozsahu přednášek a seminářů.Seminární práce se vztahují k prakticky užitým materiálům v procesu diagnostiky a terapie. Student předkládá, prezentuje a obhajuje seminární práci s tématy:a) diagnostický soubor pro klinické vyšetření výslovnosti a řečových schopností dítěte předškolního věku;b) soubor názorných pomůcek pro stimulaci fonologického rozlišování hlásek u dětí s nedoslýchavostí;c) balbutiogram ? přístup k zaznamenání a diagnostickému posouzení typu a tíže poruchy plynulosti řeči.
Garant
doc. PaedDr. Karel Neubauer, Ph.D.
Vyučující
doc. PaedDr. Karel Neubauer, Ph.D.