Předmět Logopedická diagnostika a terapie (KSPECP / PLODT)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSPECP / PLODT - Logopedická diagnostika a terapie, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1) Zásady logopedické diagnostiky, typy vyšetření a jejich obsah, problematika diferenciální diagnostiky poruch u dětí a dospělých osob.2) Zásady terapie poruch řečové komunikace, reedukační a kompenzační postupy, cíle a možnosti. Složky individuální a skupinové terapie.3) Problematika poruch plynulosti řeči. Diagnostické a terapeutické postupy u balbuties a tumultus sermonis.4) Problematika poruch hlasu. Diagnostické a terapeutické postupy u dysfonie. Problematika osob po laryngektomii, navozování náhradních hlasových mechanismů.5) Problematika velofaryngeální insuficience. Diagnostické a terapeutické postupy u dětí s palatolálií a rinofonií.6) Vývojové poruchy rozvoje jazykových schopností u dětí. Diagnostické a terapeutické postupy u syndromu vývojové dysfázie a jiných forem opoždění vývoje jazykových schopností u dětí.7) Problematika vývojové řečové dyspraxie a spojitost s problematikou vývojových poruch čtení a psaní. Diagnostické a terapeutické postupy u specifických poruch řeči, doprovázejících dyslexii a dysgrafii.8) Neurogenní poruchy řečové komunikace v oblasti dětské populace. Problematika péče o děti s dětskou mozkovou obrnou a neurologickými syndromy, degenerativními chorobami CNS.9) Diagnostické a terapeutické postupy u vývojové dysartrie a dysfagie. Problematika poruch polykání - dysfagie u dětí jako specifická oblast logopedické péče.10) Neurogenní poruchy řečové komunikace v populaci dospělých osob. Získaná dysartrie, afázie, syndrom demence a další neurogenně podmíněné poruchy řečové komunikace.11) Problematika afaziologie. Diagnostické a terapeutické postupy u osob s afázií. Problematika kognitivně - komunikačních poruch ? demenciálních syndromů a parciálních poruch verbální paměti. Terapeutické stimulační techniky u osob s kognitivně ? komunikačními poruchami v péči logopedie.12) Diagnostické a terapeutické postupy u získané dysartrie a dysfagie po traumatu CNS. Problematika poruch polykání - dysfagie u dospělých osob jako specifická oblast logopedické péče.13) Psychogenně podmíněné poruchy u dětí i dospělých osob. Podíl logopeda na diagnostickém zhodnocení a terapii u dětí a dospělých s psychogenními poruchami v psychiatrické a psychologické péči.
Získané způsobilosti
Cílem předmětu je ucelený přehled problematiky užívaných zásad, prostředků a metod v komplexní a diferenciální diagnostice v logopedii a v individuální a skupinové logopedické terapii. Postihuje konkrétní diagnostické a terapeutické postupy, užívané u jednotlivých poruch řečové komunikace a poruch orofaciální motoriky u dětí a dospělých osob.
Požadavky
(a) prezentace a obhajoba seminární práce;(b) složení ústní zkoušky v rozsahu přednášek a seminářů.Seminární práce se vztahují k aktuálním otázkám oboru logopedie. Student předkládá, prezentuje a obhajuje seminární práci s tématy (příklad):(a) afáziologie - problematika diagnostiky a terapie, diagnostické materiály, terapeutické směry obnovování funkcí;(b) vývojová dysfázie - zacílení komplexního intervenčního postupu v předškolním věku a na počátku školní docházky;(c) diagnostika a terapie dysfagie jako specifická část logopedické péče, víceoborová týmová spolupráce;(d) osoby se syndromem demence a kognitivně - komunikační poruchou - možnosti logopedické intervence.
Garant
doc. PaedDr. Karel Neubauer, Ph.D.
Vyučující
doc. PaedDr. Karel Neubauer, Ph.D.