Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Logopedie 1 (KSPECP / PPLG1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSPECP / PPLG1 - Logopedie 1, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Logopedie jako vědní obor, základní pojmy, definice oboru. . Základní pojmy v oblasti řečovékomunikace. Řeč a jazyk, sluchová percepce a produkce řeči, orofaciální soustava.2. Logopedie jako více oborová hraniční oblast, zacílená na pomoc osobě s poruchou řečové komunikace. Vědní obory, které zasahují do oblasti řečové komunikace jejích poruch.3. Mezilidská komunikace jako víceúrovňový proces vnímání, tvorby a produkce forem verbální i neverbální komunikace. Poruchy komunikačního procesu v oblasti verbální komunikace, neverbální komunikace.4. Historie péče o osoby s poruchami komunikačních schopností, etapy vývoje poznání a rozvoje péče od starověku do současnosti, vývoj poznání ve světě a v ČR.5. Vývoj oboru logopedie ve světovém i domácím kontextu. Vývoj vědeckých poznatků, jejich návaznost na vývoj péče o osoby s poruchami komunikace, systémy vzdělávání logopedických pracovníků ve vyspělých státech světa.6. Anglo ?americká Speech-language therapy jako světově nejrespektovanější systém rozvoje vědeckých poznatků v oblasti péče o osoby s poruchami řeči, jazykových schopností a sluchu. Koncepce Speech-language therapy jako samostatného hraničního oboru.7. Vývoj oboru logopedie v domácích podmínkách. Česká a slovenská logopedie - vývoj vědeckých poznatků, jejich návaznost na vývoj péče o osoby s poruchami komunikace, systémy vzdělávání logopedických pracovníků v současnosti v ČR a SR.8. Zásadní koncepce, ovlivňující vývoj české logopedie.Logopedie jako výchova řeči v koncepci M. Sováka. Narušená komunikační schopnost v koncepci V. Lechty.9. Psycholingvisticky orientovaný přístup - diagnostika a terapie poruch řečové komunikace, komunikační řetězec v procesu mezilidské komunikace a vliv jednotlivých složek tohoto řetězce na vznik určitých typů poruch řečové komunikace.10. Základní rozdělení vývojových poruch řečové komunikace u dětí a dospívajících osob. Problematika tohoto období, dělení na jednotlivé poruchy, jejich charakteristiky a projevy.11. Základní rozdělení přetrvávajících a získaných poruch řečové komunikace u dospělých osob. Problematika tohoto období, dělení na jednotlivé poruchy, jejich charakteristiky a projevy.12. Zásady přístupu k závažným vývojovým poruchám řečové komunikace u dětí. Přístup k dětem s dysartrií, vývojovou dysfázií, opožděným vývojem řeči při mentálním deficitu či s poruchami fluence mluvního projevu.13. Zásady přístupu k dospělým a stárnoucím osobám s poruchami řečové komunikace. Postupy maximalizace komunikačních schopností pří kontaktu s těmito lidmi.

Získané způsobilosti

Předmět seznamuje studenty s problematikou logopedie.

Požadavky

Zápočet: Aktivní účast na seminářích, úspěšné složení písemného testu, předložení a obhájení seminární práce.Zkouška: Úspěšné složení požadavků vyučujícího.

Garant

doc. PaedDr. Karel Neubauer, Ph.D.

Vyučující

doc. PaedDr. Karel Neubauer, Ph.D.