Předmět Psychopedie (KSPECP / PSYCM)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSPECP / PSYCM - Psychopedie, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Psychopedie jako subsystém speciální pedagogiky. Vztah psychopedie k jiným vědním oborům, terminologie, aplikace paradigmat v psychopedii. Institucionalizace péče o jedince s mentální retardací.2. Historický nástin péče o jedince s MR u nás a v zahraničí.3. Aplikace speciálně pedagogických metod, m. reedukace, kompenzace a rehabilitace ? vliv těchto metod na rozvoj kognitivních funkcí a vnímání jedinců s MR.4. Psychické zvláštnosti jedinců cílových skupin psychopedie ? charakteristika osob s lehkou, středně těžkou, těžkou a hlubokou retardací, demencí, osob s Downovým sy. a autismem.5. Moderní trendy v edukaci jedinců s MR, změny v koncepčním pojetí domovů pro jedince s MR , terapeutické metody uplatnované v psychopedii. Legislativní rámec speciálně pedagogické péče o jedince s mentální retardací v ČR.6. Downův syndrom ? etiologie, symptomatologie. Charakteristika jedinců s DS, možnosti jejich edukace a pracovního uplatnění ? podíl státních i nestátních organizací.7. Základní charakteristika, diagnostika a ucelená péče o osoby s poruchou autistického spektra, možnosti a meze jejich integrace.8. Možnosti integrace v psychopedii, legislativní zakotvení školské integrace dětí, žáků a studentů s MR v ČR.9. Andragogika a gerontogika jedinců s MR. Institucionální a programové zajištěníandragogiky a gerontagogiky osob s MR.10. Pracovní a sociální rehabilitace osob s MR. Cíl metody a formy soc. rehabilitace. Definiční vymezení pracovní rehabilitace osob s MR, charakteristika chráněného a podporovaného zaměstnávání, APZ, tranzitní program.11. Edukace jedince s MR v rodině. Cíle a specifika rodinné výchovy jedinců s MR.Vymezení pojmu respitní péče, tranzitní program.12. Výchovně vzdělávací program základní školy praktické v komparaci s vých-vzděl. plánem základní školy speciální. Hudební, výtvarná a tělesná výchova a pracovní vyučování na uvedených typech škol.13. Charakteristika rehabilitačního programu ZŠ speciální.14. Úloha speciálně pedagogického centra pro žáky s mentálním postižením.15. Symptomatické poruchy řeči u jedinců s MR. Možnosti využití AAK v terapii řeči u osob s MR. Organizace logopedické péče o jedince s MR.16. Rehabilitační význam volnočasových aktivit pro jedince s mentální retardací.17. Raná péče u dětí s mentálním postižením ? problematika psychopedické diagnostiky v raném věku. Využití metodiky Portage či metodiky Waltra Strassmeiera.18. Speciálně pedagogická intervence u osob se získaným postižením kognitivních funkcí.19. Rodinná a sexuální výchova v edukaci jedinců s MR. Zastoupení rodinné a sexuální výchovy ve výchovně vzdělávacích plánech. Partnerské vztahy osob s MR.20, Alternativní přístupy k edukaci a péči o osoby s MR- Waldorfská škola.