Předmět Tyflopedie 2 (KSPECP / PTYL2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSPECP / PTYL2 - Tyflopedie 2, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Specifika kvality života osob se zrakovou vadou, endogenní a exogenní vlivy a činitelé.2. Tyflopsychologie ? reakce na vznik vady a negativní prognózu, akceptace, prevence a diagnostika patologické reakce, možnosti psychologického působení.3. Specifika tyflopedie slabozrakých.4. Specifika tyflopedie nevidomých.5. Specifika tyflopedie raného a předškolního věku (práce s dítětem a rodinou).6. Specifika tyflopedie školního věku (spolupráce s rodinou, učitelem, asistenty, školní integrace).7. Specifika edukace a rehabilitace osob se získaným zrakovým postižením (prostředky rozvoje, kvalifikace a pracovní integrace, samostatnost, partnerský a rodinný život).8. Specifika edukace a rehabilitace v období stáří (prostředky motivace, aktivizace, udržení samostatnosti, možnosti speciální podpory).9. Teorie rehabilitace OZP (základní pojmy, kurikulum, cíle a problémy).10. Sociální rehabilitace a její prostředky (zvyšování samostatnosti, soběstačnosti a spol. uplatnění).11. Pedagogická a pracovní rehabilitace (prostředky rehabilitační podpory).12. Prostředky snižování míry informačního deficitu.13. Specifika tyflopedie a tyflorehabilitace osob s kombinovanými vadami.14. Exkurze do speciálního edukačního nebo rehabilitačního zařízení.15. Beseda s odborníkem a osobou s postižením zraku.
Získané způsobilosti
Cílem je uvedení do problematiky předmětu Tyflopedie
Požadavky
Semestrální práce na témata související s přednáškami:a)Edukační a rehabilitační možnosti podpory v raném a předškolním věku ? poskytující instituce a jejich charakteristika.b)Edukační a rehabilitační možnosti podpory v dospělém věku ? poskytující instituce a jejich charakteristika.c)Edukační a rehabilitační možnosti podpory v období stáří ? poskytující instituce a jejich charakteristika.Zápočet je udělen za aktivní účast při výuce, úspěšné splnění semestrální práce a vědomostního testu. Zkouška prověřuje znalosti studenta ústní formou.
Garant
PhDr. Kamila Růžičková, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Kamila Růžičková, Ph.D.