Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Vývoj komunikačních schopností u osob se (KSPECP / PVKSZ)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSPECP / PVKSZ - Vývoj komunikačních schopností u osob se, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1) Vztah komunikace a zrakového postižení ? funkční dopady zrakového postižení na komunikaci.2) Dopady zrakového postižení na vývoj jedince v raném věku ? exogenní a endogenní činitelé komunikace.3) Specifika komunikace v rodině s dítětem se zrakovým postižením ? rizika opoždění a poruchy komunikace.4) Diagnostika vývoje u dětí se zrakovým postižením.5) Bariéry v komunikaci a speciálněpedagogická podpora dětí se zrakovým postižením v rodině.6) Speciálněpedagogická podpora dětí se zrakovým postižením v předškolním věku ? specifické oblasti rozvoje sociálníkomunikace.7) Speciálněpedagogická podpora dětí se zrakovým postižením ve školním věku ? základní specifické oblasti a strategierozvoje komunikačních dovedností.8) Specifické oblasti rozvoje komunikačních dovedností ve školním kolektivu / v integrovaném typu vzdělávání.9) Speciálněpedagogická podpora v adolescenci ? rehabilitační kurzy rozvoje sociálních dovedností.10) Speciálněpedagogická podpora dospělých osob se získanou zrakovou vadou ? důsledky postižení v komunikaci,možnosti podpory a strategie rozvoje specifických komunikačních dovedností.11) Speciálněpedagogická podpora v období stáří ? důsledky postižení v komunikaci, možnosti podpory a strategierozvoje komunikačních dovedností.12) Speciálněpedagogická podpora osob s kombinovanými vadami ? důsledky postižení v komunikaci, možnostipodpory a strategie rozvoje specifických komunikačních dovedností.13) Exkurze do speciálního edukačního nebo rehabilitačního zařízení.

Získané způsobilosti

Cílem předmětu je seznámit studenty se specifickými odlišnostmi ve vývoji komunikace u osob se zrakovým postižením a s podmínkami a prostředky edukace komunikačních schopností a dovedností.

Požadavky

Individuální přípravy se vztahují k aktuálním otázkám oboru tyflopedie a rehabilitace dle zadání vyučujícího. Student předkládá, prezentuje a obhajuje vlastní semestrální práce a zadané úkoly (ukázka témat):(a) výzkumy a studie v oblasti vývoje komunikačních schopností u dětí a dospělých osob se zrakovým postižením;(b) výzkumy a studie v oblasti speciálněpedagogické intervence v oblasti rozvoje komunikačních schopností a sociálních dovedností dětí a dospělých osob se zrakovým postižením;(c) možnosti snižování informačního deficitu u slabozrakých a nevidomých; (d) specifické požadavky na komunikaci se slabozrakými a nevidomými v edukačním procesu; (e) specifické požadavky na komunikační schopnosti dětí a dospělých osob se zrakovým postižením.Studenti realizují seminární projekty v oblasti zpřístupňování informací prostřednictvím alternativních komunikačních prostředků.

Garant

PhDr. Kamila Růžičková, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Kamila Růžičková, Ph.D.