Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Praxe v logopedickém zařízení 2 (KSPECP / PXLZ2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSPECP / PXLZ2 - Praxe v logopedickém zařízení 2, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Praxe se zaměřuje zejména na:1) cíle a úkoly vybraného zařízení;2) legislativní ukotvení činnosti zařízení;3) personální zabezpečení zařízení;4) úlohu a roli logopeda;5) přípravy na vlastní výstupy a přímou činnost s osobami se sluchovým postižením;6) účast studenta na jiných realizovaných aktivitách vybrané instituce apod.Praxe se uskutečňuje na základě smluvního partnerství s příslušným zařízením. Student plní úkoly stanovené rozhodnutím děkana PdF UHK, vnitřními předpisy zařízení a získaná data zaznamenává a zpracovává do deníku.Podmínkou pro vykonání praxe je seznámení se s vnitřními předpisy navštíveného zařízení.

Získané způsobilosti

Cílem oborové praxe Praxe v logopedickém zařízení 2 je rozvoj praktické aplikace získaných teoretických poznatků studentů v konkrétním zařízení s logopedickou péčí, které realizuje péči o osoby s poruchami řečové komunikace. Student vykoná praxi v zařízení rezortu školství, sociálních věcí či zdravotnictví, které disponuje logopedickým pracovištěm, provádějícím diagnostickou a terapeutickou činnost s osobami s poruchami řečové komunikace.

Požadavky

Student je povinen vést deník praxe: denní záznamy o činnosti pedagogických pracovníků i klientů, režimu a organizaci práce.Zpracované písemné přípravy na samostatné výstupy konzultuje student před výstupem s vedoucím praxe, po výstupu požádá o rozbor v kontextu následujících kritérií: (a) míra dosažení stanoveného záměru;(b) obsahová úroveň;(c) vhodnost zvolených a použitých metod, prostředků, pomůcek, materiálů;(d) struktura, časové rozvržení, přiměřenost, pracovní tempo zaměstnání;(e) osobnost pedagoga (vystupování studenta ? pohotovost, pedagogický takt, vztah ke klientům, kultura projevu apod.). Každý výstup zpracuje do deníku samostatně: příprava, zápis z rozboru, připomínky a hodnocení vedoucího praxe. Záznam z praxe student ukončí zhodnocením zkušeností, které při praxi získal. Zápočet student získá na základě kladného hodnocení vedoucího praxe a předložení deníku v odpovídající kvalitě a rozsahu.

Garant

doc. PaedDr. Karel Neubauer, Ph.D.