Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Praxe v surdopedickém zařízení (KSPECP / PXPSZ)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSPECP / PXPSZ - Praxe v surdopedickém zařízení, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Praxe se zaměřuje zejména na:1) cíle a úkoly vybraného zařízení;2) legislativní ukotvení činnosti zařízení;3) personální zabezpečení zařízení;4) úlohu a roli speciálního pedagoga;5) rozvoj komunikačních dovedností ve vztahu k osobám se sluchovým postižením;6) přípravy na vlastní výstupy a přímou činnost s osobami se sluchovým postižením;7) účast studenta na jiných realizovaných aktivitách vybrané instituce apod.Praxe se uskutečňuje na základě smluvního partnerství s příslušným zařízením. Student plní úkoly stanovené rozhodnutím děkana PdF UHK, vnitřními předpisy zařízení a získaná data zaznamenává a zpracovává do deníku.Podmínkou pro vykonání praxe je seznámení se s vnitřními předpisy navštíveného zařízení.

Získané způsobilosti

Cílem oborové praxe Praxe v surdopedickém zařízení je získání základního vhledu do činností, organizace daného zařízení a přímé práce s osobami se sluchovým postižením. Student si volí pouze takové zařízení, které odpovídá cílové skupině surdopedie.

Požadavky

(a) prezentace a obhajoba deníku praxe;(b) podmínkou pro vykonání praxe je seznámení se s vnitřními předpisy navštíveného zařízení.Student je povinen vést deník praxe: denní záznamy o činnosti pedagogických pracovníků i klientů, režimu a organizaci práce.Zpracované písemné přípravy na samostatné výstupy zkonzultuje student před výstupem s vedoucím praxe, po výstupu požádá o rozbor v kontextu následujících kritérií: (a) míra dosažení stanoveného záměru;(b) obsahová úroveň;(c) vhodnost zvolených a použitých metod, prostředků, pomůcek, materiálů;(d) struktura, časové rozvržení, přiměřenost, pracovní tempo zaměstnání;(e) osobnost pedagoga (vystupování studenta ? pohotovost, pedagogický takt, vztah ke klientům, kultura projevu apod.). Každý výstup zpracuje do deníku samostatně: příprava, zápis z rozboru, připomínky a hodnocení vedoucího praxe. Záznam z praxe student ukončí zhodnocením zkušeností, které při praxi získal. Zápočet student získá na základě kladného hodnocení vedoucího praxe a předložení deníku v odpovídající kvalitě a rozsahu.

Garant

Mgr. Tereza Skákalová