Předmět Praxe v surdopedickém zařízení 2 (KSPECP / PXSZ2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSPECP / PXSZ2 - Praxe v surdopedickém zařízení 2, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1) cíle a úkoly vybraného zařízení;2) legislativní ukotvení činnosti zařízení;3) personální zabezpečení zařízení;4) procesy řízení daného zařízení a úloha vedoucích pracovníků;5) úlohu a roli speciálního pedagoga;6) rozvoj komunikačních dovedností ve vztahu k osobám se sluchovým postižením;7) přípravy na vlastní výstupy a přímou činnost s osobami se sluchovým postižením;8) účast studenta na jiných realizovaných aktivitách vybrané instituce apod.Praxe se uskutečňuje na základě smluvního partnerství s příslušným zařízením. Student plní úkoly stanovené rozhodnutím děkana PdF UHK, vnitřními předpisy zařízení a získaná data zaznamenává a zpracovává do deníku.Podmínkou pro vykonání praxe je seznámení se s vnitřními předpisy navštíveného zařízení.
Získané způsobilosti
Cílem oborové praxe Praxe v surdopedickém zařízení 2 je získání rozšířeného vhledu do činností, organizace daného zařízení a přímé práce s dospělými osobami se sluchovým postižením.
Požadavky
Student je povinen vést deník praxe: denní záznamy o činnosti pedagogických pracovníků i klientů, režimu a organizaci práce.Zpracované písemné přípravy na samostatné výstupy konzultuje student před výstupem s vedoucím praxe, po výstupu požádá o rozbor v kontextu následujících kritérií: (a) míra dosažení stanoveného záměru;(b) obsahová úroveň;(c) vhodnost zvolených a použitých metod, prostředků, pomůcek, materiálů;(d) struktura, časové rozvržení, přiměřenost, pracovní tempo zaměstnání;(e) osobnost pedagoga (vystupování studenta ? pohotovost, pedagogický takt, vztah ke klientům, kultura projevu apod.). Každý výstup zpracuje do deníku samostatně: příprava, zápis z rozboru, připomínky a hodnocení vedoucího praxe. Záznam z praxe student ukončí zhodnocením zkušeností, které při praxi získal. Zápočet student získá na základě kladného hodnocení vedoucího praxe a předložení deníku v odpovídající kvalitě a rozsahu.
Garant
Mgr. Tereza Skákalová