Předmět Základy komunikačních a skup. edukativní (KSPECP / PZKSD)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSPECP / PZKSD - Základy komunikačních a skup. edukativní, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Edukativní působení a jeho složky ? edukační proces a vlivy na jeho průběh ? edukační prostředí, sociokulturní prostředí.2. Navození skupinového prostředí v počátku edukace ? seznámení, uvolnění a rozpohybování skupinové edukační situace.3. Komunikační schopnosti jako základní rozvoje procesu edukace, pedagogická komunikace.Získání a udržení pozornosti - jak navodit a udržet soustředění a pozornost k tématu4. Edukační proces u osob s handicapem, respektování omezení v průběhu edukace. Komunikace v podmínkách ztíženého příjímání informace či vyjádření vlastního postoje a názoru.5. Smyslové vnímání jako předpoklad tvořivého přístupu k realitě, zapojení všech smyslů do tvorby představ, zapojení představivosti při rozvoji smyslového vnímání.6. Napětí a uvolnění v edukačním procesu, odstraňování napětí a únavy, relaxační a stimulační postupy, dechová, hlasová a taktilní cvičení, prvky autogenního a relaxačního cvičení.7. Hodnotový žebříček, skupinové postupy při zjišťování skutečného hodnotového pořadí a jeho ovlivňování v procesu edukace.8. Sociální vztahy, sociometrické metody zjišťování vztahů ve skupině osob a jejich vliv na efektivitu vzájemné komunikace a výsledky edukačního působení.9. Naslouchání jako jedna ze základních komunikačních dovedností, rozvoj soustředěného sluchového vnímání a vzájemného naslouchání při interaktivním rozhovoru.10. Melodie a rytmus jako důležitý předpoklad přirozené a srozumitelné komunikace. Vnímání a prožívání rytmu slova, pohybu a jednání.11. Prostorové cítění, prostorová představivost, orientace a schopnost v prostoru komunikovat, vnímat a oslovovat.12. Představivost a fantazie, důležité prvky rozvoje osobnosti a tvořivého jednání a myšlení.13. Vztahy ve skupině a partnerství při činnostech, komunikace a kontakt s partnerem při hře a edukačním působení, překonávání ostychu a navození důvěry v dosažení úspěchu při spolupráci.
Získané způsobilosti
Předmět seznamuje s problematikou zákl.komunikačních a skup. edukativních dovedností
Požadavky
Zápočet: Aktivní účast na seminářích, úspěšné složení písemného testu, předložení a obhájení seminární práce
Garant
doc. PaedDr. Karel Neubauer, Ph.D.