Předmět Uvedení do logopedie (KSPECP / QGXA)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSPECP / QGXA - Uvedení do logopedie, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Vybraná témata1. Základní pojmy v oblasti řečové komunikace. Logopedie jako vědní obor, základní pojmy, definice oboru. Logopedie v koncepci M. Sováka. Narušená komunikačná schopnost v koncepci V. Lechty. Psycholingvisticky orientovaný přístup.2. Rozdělení vývojových poruch řečové komunikace u dětí a dospívajících osob. Problematika tohoto období, dělení na jednotlivé poruchy, jejich charakteristiky a projevy.3. Rozdělení získaných poruch řečové komunikace u dospělých osob. Problematika tohoto období, dělení na jednotlivé poruchy, jejich charakteristiky a projevy.4. Zásady logopedické diagnostiky, typy vyšetření a jejich obsah, problematika diferenciální diagnostiky poruch u dětí a dospělých osob.5. Zásady terapie poruch řečové komunikace, reedukační a kompenzační postupy, cíle a možnosti. Složky individuální a skupinové terapie.6. Vybavení logopedického pracoviště, materiální podmínky, technické pomůcky a jejich dělení, počítačové specializované programy.Organizace logopedické péče v ČR, rezort zdravotnictví, školství a sociální péče.7. Vývoj řečových schopností a artikulace u dětí, etapy raného vývoje řeči a vývoj artikulačních schopností u dětí. Dyslálie a nepřesná výslovnost. Metody a zásady stimulace řečového vývoje.8. Zásady přístupu k závažným vývojovým poruchám řečové komunikace u dětí. Dysartrie, vývojová dysfázie, opožděný vývoj řeči při mentálním deficitu ap.9. Zásady přístupu k dospělým osobám s poruchami řečové komunikace. Postupy maximalizace komunikačních schopností pří kontaktu s těmito lidmi.
Získané způsobilosti
Cíle předmětu:Cílem je seznámení se základní problematikou z oblasti poruch řečové komunikace u dětí a dospělých osob, které povede k porozumění dané problematice a uplatňování vhodných postupů péče o osoby s poruchami řečové komunikace.
Požadavky
Aktivní účast na výuce
Garant
doc. PaedDr. Karel Neubauer, Ph.D.