Předmět Tyflopedie (KSPECP / UCLA)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSPECP / UCLA - Tyflopedie, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Základní terminologické otázky tyflopedie, hlavní tyflopedické kategorie a pojmy2. Dimenze kvality života osob se zrakovým postižením, specifické problémy a podmínky edukace3. Psychologická problematika v tyflopedii atyflorehabilitaci, akceptace zrakové vady, rizika patologického vývoje, rizika samostatného života OZP (zneužití, vzniku závislostí..)4. Systém oboru tyflorehabilitace a jeho souvislosti, paradigma, referenční pole, problémy a perspektivy vývoje (léčebné, sociální, pedagogické a pracovní)5. Speciálně pedagogické poradenství pro rodinu OZP, význam pro edukaci a rehabilitaci6. Specifické problémy v samostatnosti OZP, vliv na kvalitu života7. Specifické problémy v oblasti informačního deficitu ? vliv na úroveň kvality života OZP, úroveň představ8. Specifické problémy v komunikaci a sociálních dovednostech ? vliv na úroveň kvality života, specifika rodinné a sexuální výchovy, vystupování na veřejnosti, řešení konfliktních situací9. Specifika andragogiky a gerontagogiky v tyflorehabilitaci10. Význam enkulturace OZP, možnosti speciálních i běžných volnočasových aktivit, soutěže, nabídka aktivit v současné praxi11. Tyflotechnické inženýrství ? vývoj, současný stav a perspektivy vývoje12. Specifické problémy edukace a rehabilitace osob s duálním senzorickým, význam, současný stav a perspektivy vývoje, systém státní i nestátní podpory
Získané způsobilosti
Seznámit se základními jevy, pojmy a systémem tyflopedie a tyflorehabilitačních aktivit v ČR, podpořit studenty v samostatném vyhledávání odborných zdrojů vztahujících se k řešené problematice.
Požadavky
Zápočet bude udělen na základě předneseného seminárního výstupu zadaného vyučujícím, zpracování konspektů zadaných českých a zahraničních odborných textů. Zkouška bude udělena na základě písemného testu a ústní rozpravy na zadané téma.
Garant
PhDr. Kamila Růžičková, Ph.D.